Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSaksa, Tytti
dc.contributor.authorRajala, Joonas
dc.date.accessioned2020-10-01T05:13:21Z
dc.date.available2020-10-01T05:13:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71954
dc.description.abstractProseduraalinen maaston generointi on yleinen tapa luoda sisältöä peleihin ilman suurta ihmistyöpanosta. Useimmat tähän käytetyt metodit käyttävät toimintaperiaatteenaan kohinoita ja matemaattisia algoritmeja jotka usein ovat vaikeasti ymmärrettäviä sekä huonosti hallittavissa. Tässä tutkielmassa selvitetään millainen on ohjelmistoagentteja käyttävä vaihtoehto ja mitkä ovat sen edut.fi
dc.description.abstractProcedural terrain generation is a popular method for generating content for video games without large investment of manpower. Many of the methods used for this are based on different types of noise or mathematics that are hard to understand and control. This paper explores a method of terrain generation that utilizes software agents and the advantages of it.en
dc.format.extent16
dc.language.isofi
dc.subject.otherproseduraalinen generaatio
dc.subject.otherohjelmistoagentti
dc.subject.othermaaston luonti
dc.titleAgenttipohjainen proseduraalinen maaston generointi peleissä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202010016034
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysoohjelmointi
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot