Show simple item record

dc.contributor.advisorGrenman, Miia
dc.contributor.authorHeiskanen, Matilda
dc.date.accessioned2020-10-01T05:09:17Z
dc.date.available2020-10-01T05:09:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71952
dc.description.abstractNykypäivänä markkinoinnissa on tärkeää asiakkaiden huomion ansaitseminen. Asiakkaat eivät halua kohdata päällekäyvää mainontaa, vaan mielenkiintoista, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä. Sisältömarkkinointi on markkinoinnin lähestymistapa, jossa keskitytään arvokkaan, merkityksellisen ja vakuuttavan sisällön luomiseen ja jakamiseen, tarkoituksena houkutella ja säilyttää asiakkaita. Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä on digitaalinen sisältömarkkinointi ja mitkä ovat sisältömarkkinoinnin parissa työskentelevien asiantuntijoiden mielestä parhaat tavat hyödyntää sisältömarkkinointia B2B-yrityksissä. Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla kuutta markkinointitoimistossa työskentelevää sisältömarkkinoinnin asiantuntijaa. Tutkimustulosten perusteella todettiin, että sisältömarkkinoinnin keskiössä ovat yrityksen kohderyhmä ja ostajapersoonat. Parhaiten toimivat sisältömarkkinoinnin kanavat, sisältömuodot ja mittarit riippuvat aina yrityksen kohderyhmästä ja markkinoinnille asetetuista tavoitteista. Yhtä yleispätevää sisältömarkkinoinnin käytäntöä, joka toimisi kaikissa B2B-yrityksissä, ei ole. Sisältömarkkinointi on erittäin hyvä ja kustannustehokas tapa tehdä markkinointia. Sisältömarkkinoinnin avulla voidaan hankkia asiakkaita, kasvattaa myyntiä, parantaa näkyvyyttä hakukoneissa ja rakentaa työnantajabrändiä. Tekemällä sisältömarkkinointia asiakaslähtöisesti eli keskittymällä sisällöissä ostajapersooniin ja heidän ongelmiensa ratkaisemiseen, yritykset voivat tehdä sisältömarkkinointia laadukkaasti ja tuloksellisesti.fi
dc.format.extent73
dc.language.isofi
dc.subject.otherdigitaalinen sisältömarkkinointi
dc.subject.othersisältöstrategia
dc.titleDigitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202010016032
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoyritysmarkkinointi
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysosisältötuotanto
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record