University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Digitaalinen markkinointi ja asiakashankinta : asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä pankkisektorilla

Icon
739.8 Kb

Authors
Aittola, Mirka
Date
2022
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Access restrictions
The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Digitaalisen markkinoinnin sekä asiakashankinnan tulisi syystä olla jokaista organisaatiota kiinnostava aihe. Mainonnan ja asiakashankinnan muodot ovat kehittyneet valtavasti viime vuosikymmeninä. Digitaalisuus ja digitaaliset kanavat ovat mahdollistaneet markkinoinnin ja asiakashankinnan sähköisissä kanavissa eli siellä, missä nykyajan ihmiset ovat: verkossa, sovelluksissa ja alustoilla useita tunteja päivässä. Tämän kokonaisuuden ymmärtäminen ja hyödyntäminen on nykypäivän yrityksille haaste, mutta myös ehdoton elinehto. Digitaalinen markkinointi on moniulotteista, ja sen toteuttaminen vaatii suunnittelua ja ammattitaitoa. Haasteita ilmenee erityisesti silloin, kun aiheeksi valitaan pitkäaikaiset ja vaativat asiakassuhteet, kuten pankkisuhteet. Kaikki yritykset tarvitsevat uusia asiakkaita sekä keinoja, joilla erottautua kilpailijoistaan erityisesti pankkialan kaltaisilla markkinoilla, joilla tuotteet eivät eroa toisistaan. Tutkimuksen alussa muodostettiin kokonaiskäsitys digitaalisesta markkinoinnista, kasvuhakkeroinnista ja asiakashankinnasta ottaen huomioon kuluttajakäyttäytyminen sekä pankkisektori. Jokaisesta aihealueesta löytyy aiempaa tutkimusta, mutta aihealueita yhdistävää tutkimustietoa on vaikea löytää. Kirjallisuuskatsauksen pohjalta luotiin uusi mukaileva digitaalisen markkinoinnin kehys. Tutkimuksen empiirisessä osiossa haastateltiin kuutta digitaalisen markkinoinnin asiantuntijaa saaden vastauksia, jotka vahvistivat kirjallisuuskatsauksessa saatua tietoa, mutta myös rikastivat sekä yksinkertaistivat sitä. Tämän lisäksi heiltä saatiin kerättyä tietoa liittyen pankkisektorin mainontaan ja asiakashankintaan. Tutkimus toi erinomaisen kokonaiskäsityksen digitaalisesta markkinoinnista, asiakashankinnasta sekä pankkisektorista. Tulokset korostivat pankkisektorin omaleimaisuutta konservatiivisena toimialana, jota vahvasti ohjaa sääntely sekä erittäin pitkäkestoiset asiakassuhteet, joihin vaikuttaminen vaatii rohkeampaa ja erottuvampaa mainontaa ja asiakashankintaa sekä puolestapuhujien apua. ...
 
Digital marketing and customer acquisition should be a key topic of interest to every organization for a reason. Forms of advertising and customer acquisition have evolved tremendously in recent decades. Digitalization and digital channels have enabled marketing and customer acquisition online in electronic channels. Modern people use mobile applications and different platforms several hours every day. Understanding and utilizing this entity is a challenge for today's businesses, but also an absolute lifeline. Digital marketing is multidimensional and requires planning and professionalism in implementation. Challenges arise especially when long-term and demanding customer relationships, such as banking relationships, are in the focus. All companies need new customers and ways of differentiating themselves from their competitors, especially in markets such as banking, where products do not differ from each other. At the beginning of the study an overall understanding of digital marketing, growth hacking, and customer acquisition was formed, considering consumer behavior and the banking sector. There is some previous research in each topic, but it is difficult to find research data, linking the thematic areas. Based on the literature review, a new adaptive digital marketing framework was created. In the empirical section of the study, six digital marketing experts were interviewed, receiving responses that reinforced the information obtained in the literature review, but also enriched and simplified it. In addition, they were able to collect information related to advertising and customer acquisition in the banking sector. The study gave an excellent understanding of digital marketing, customer acquisition and the banking sector. The results underlined the distinctiveness of the banking sector as a conservative industry strongly guided by regulation and very long-term customer relationships, which require bolder and more distinctive advertising and customer acquisition, as well as the help of advocates. ...
 
Keywords
kasvuhakkerointi inbound-markkinointi pankkisektori markkinointi asiakkaat digitaalinen markkinointi digitalisaatio mainonta pankit kuluttajakäyttäytyminen
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202206073136

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24525]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä 

    Heiskanen, Matilda (2020)
    Nykypäivänä markkinoinnissa on tärkeää asiakkaiden huomion ansaitseminen. Asiakkaat eivät halua kohdata päällekäyvää mainontaa, vaan mielenkiintoista, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä. Sisältömarkkinointi on markkinoinnin ...
  • Identifying behavioral drivers and motivations for consumer engagement in LINE application : a thematic analysis 

    Aalto, Aleksi (2021)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tunnistaa Japanilaisen Z-sukupolven motivaatioita käyttää LINE applikaatiota yritystilien seuraamiseen ja interaktiivisuuteen niiden kanssa. Tämän lisäksi tutkittiin syitä miksi LINEä ...
  • Digitization of the communication and its implications for marketing 

    Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014)
  • Sisältömarkkinoinnin tavoitteet ja mittaaminen 

    Wessman, Sami (2022)
    Sisältömarkkinointi on ollut jo useamman vuoden ajan suosittu markkinoinnin ja inbound-markkinoinnin keino yrityksille. Sisältömarkkinoinnilla pyritään lähtökohtaisesti sitouttamaan kohderyhmän edustajat yritykseen heitä ...
  • Inbound marketing : practical aspects of promoting goods and services in e-commerce 

    Baranchenko, Yevhen; Aksom, Herman; Zhylinska, Oksana; Firsova, Svitlana; Datskova, Daryna (Sumy State University, 2019)
    This paper summarizes the features of the functioning of e-commerce in Ukraine. It has been proven that the activity of e-shops as important subjects of the e-commerce market is under-regulated. This leads to consumer ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre