Sisältöstrategioiden kehittäminen sosiaalisen median kontekstissa
Tekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Organisaatiot kohtaavat haasteita pyrkiessään tekemään hyviä sisältöjä sekä hyödyntämään dataa ja markkinointianalytiikkaa tehokkaasti strategisiin käyttötarkoituksiin. Ratkaisuna haasteisiin toimii sisältöstrategia. Tämä tutkimus käsittelee sisältöstrategioita ja niiden kehittämistä sosiaalisen median kontekstissa. Tutkimuksen tarkoitus on selvittää, mitä sisältöstrategia pitää sisällään, millaisen prosessin kautta kehitetään sisältöstrategia sosiaalisen median kontekstissa, sekä miten dataa ja markkinointianalytiikkaa hyödynnetään sisältöstrategian kehittämisessä. Aineistonkeruussa hyödynnettiin teemahaastatteluja, joissa haastateltavina oli viisi sisältöstrategioiden asiantuntijaa. Aineisto analysoitiin sisällönanalyysin keinoin. Tutkimusta jäsennettiin Steynin (2004) strategisen johtamisen viitekehyksen avulla, jonka mukaisesti kirjallisuuskatsaus ja tulokset jaoteltiin kontekstiin, sisältöön sekä prosessiin, joka jakautui edelleen strategiseen ajatteluun ja strategiseen suunnitteluun. Tutkimustulokset olivat pääpiirteittäin viitekehyksen mukaiset. Tulokset osoittivat sisältöstrategioiden koostuvan tavoitteista, asiakkaista ja ostajapersoonista, sisältöjen määrittelystä, tuotantoprosessin määrittelystä sekä kanavista. Sisältöstrategian kehitysprosessi jakautui strategisen ajattelun osalta sisäisen ja ulkoisen ympäristön analysointiin, ostajapersoonien muodostamiseen, sisältöjen määrittelyyn sekä verkostojen osallistamiseen. Dataa ja markkinointianalytiikkaa todettiin voitavan hyödyntää sisäisen ja ulkoisen ympäristön analysoinnissa sekä mittausvaiheessa monin eri tavoin. Strategisen suunnittelun osalta kehitysprosessi jakautui taktiseen suunnitelmaan, toteutukseen sekä mittaamiseen. Sosiaalisen median kontekstin myötä korostuivat vuorovaikutus sekä sosiaalinen media datan lähteenä. Sisältöstrategioiden kehittämisestä ei juuri ole aiempaa tieteellistä tutkimusta, joten tutkimus tuo aihepiiriin uutta tietoa. Tutkimuksen tulokset ovat suurimmaksi osaksi yleistettävissä sisältöstrategiaan ja sen kehitysprosessiin eri konteksteissa.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5327]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
Heiskanen, Matilda (2020)Nykypäivänä markkinoinnissa on tärkeää asiakkaiden huomion ansaitseminen. Asiakkaat eivät halua kohdata päällekäyvää mainontaa, vaan mielenkiintoista, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä. Sisältömarkkinointi on markkinoinnin ... -
Nuorten naiskuluttajien sosiaalisen median vaikuttajiin muodostamat suhteet vaikuttajamarkkinoinnin kontekstissa
Koivisto, Anni (2020)Sosiaalinen media on alati kasvava median muoto, jonka huomioiminen markkinoinnin kontekstissa on yhtä tärkeämpää niin liikkeenjohdolle kuin akateemiselle tutkimuksellekin. Osittain sosiaalisen median kasvun kautta julkisuuden ... -
Fomo-kuluttaminen nuorten kuluttajien keskuudessa sosiaalisen median kontekstissa
Hakkarainen, Lotta (2023)’Fear of missing out’ eli ‘fomo’ on tunnettu ilmiö erityisesti nuorten keskuudessa. Merkittävä fomo-käsitteeseen liittyvä tekijä on sosiaalinen media, joka on myös merkittävä markkinointikanava, jossa tavoitetaan erityisesti ... -
Luokanopettajat sosiaalisen median sisällöntuottajina Instagramissa
Hakkarainen, Elisa; Hentilä, Emmi (2023)Tutkimuksessa tarkastellaan, mitä merkityksiä luokanopettajat liittävät työtä koskevaan sisällön tuottamiseen Instagramissa. Tarkoituksena oli selvittää minkälaista sosiaalisen median sisältöä sisällöntuottajina toimivat ... -
Nuorten aikuisten sosiaalisen median sisällöntuottajayrittäjien kompetenssit, resurssit ja mahdollisuuksien tavoittelu
Hänninen, Markku (Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2023)YTM Markku Hänninen kauppatieteiden väitöskirja Nuorten aikuisten sosiaalisen median sisällöntuottajayrittäjyys tarkastettiin 13.10.2023 Itä-Suomen yliopistossa. Vastaväittäjänä toimi professori Ulla Hytti Turun yliopistosta ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.