Obstacles to dialogic encounters between parents and staff in pre-primary school
Kyrönlampi, T., Böök, M. L., & Karikoski, H. (2020). Obstacles to dialogic encounters between parents and staff in pre-primary school . Journal of Early Childhood Education Research, 9(2), 437-455. https://journal.fi/jecer/article/view/114141
Julkaistu sarjassa
Journal of Early Childhood Education ResearchPäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 Tekijät & Suomen varhaiskasvatus ry
This study investigate dobstacles to encounters with staff as experienced by parents in the context of institutional pre-primary education in Finland. The study contributes to education research by exploring parents’ perceptions and experiences of encounters with staff from the perspectives of Buber’s (1923/1987; 1947/2002) dialogic philosophy and Giorgi`s (1994) phenomenological psychology. The parent volunteers (n = 15) who participated in planning the local pre-primary education curriculum based on The National Core curriculum for Pre-primary Education 2014 (Finnish National Board of Education 2016) met three times during the 2015–2016 school year in a city in northern Finland. In the last meeting there were five parents, whose group discussion the results of this study are principally based. The parents expressed a desire for more openness and transparency regarding daily life events and practices in pre-primary schools. They also felt that power relations created barriers to cooperation in the sense that staff did not take account of parents’ perspectives on their children. The findings clarify how encounters between parents and staff crystallize in daily face-to-face discussions and suggest that dialogue between parents and staff requires time, a calm situation, a family-friendly approach, and the willingness of parents and staff to work together.
...
Julkaisija
Suomen varhaiskasvatus ryISSN Hae Julkaisufoorumista
2323-7414Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/jecer/article/view/114141Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/42071010
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Just before pre-primary education : interplay between age and resources in the transition processes of diverse pre-primary education contexts
Can, Jasemin; Kiili, Johanna; Vuorisalo, Mari; Rutanen, Niina (Routledge, 2024)This article describes the interplay between age and children’s resources during the transition from Finnish early childhood education and care (ECEC) to pre-primary education. We describe how age operates in the structures ... -
Esiopetuksen ja koulun nivelvaihe vanhempien kuvailemana : yhteistyö ja perheen arki
Pitkänen, Minna; Tikka, Anna (2014)Tiivistelmä. Pitkänen, Minna & Tikka, Anna. 2014. Esiopetuksen ja koulun nivelvaihe vanhempien kuvailemana. Varhaiskasvatustieteen pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden laitos, 2014. 89 sivua + ... -
Pedagogisia merkityksiä koulun musiikintunneilla perusopetuksen yläluokkien oppilaiden näkökulmasta
Lindström, Tuija Elina (University of Jyväskylä, 2011) -
"Opetussuunnitelma on sitä elämää" : päiväkoti-kouluyhteisö opetussuunnitelman kehittäjänä
Poikonen, Pirjo-Liisa (Jyväskylän yliopisto, 2003)Pirjo-Liisa Poikonen seurasi väitöstutkimuksessaan yhden päiväkoti-kouluyksikön opetussuunnitelman laadintaprosessia. Hän tutki, miten esi- ja alkuopetuksen pedagogista jatkumoa sekä yhteisöllisyyttä edistettiin yhteisen ... -
Experiences of Educational Support for Mathematical High-Ability Children in Finland : A Netnography of Parental Perspective from ECE to the School Context
Harju-Luukkainen, Heidi; Björklund, Camilla; Sandberg, Erja; Rhinehart, Laura (Springer, 2022)Children who are high achievers in mathematics are statistically uncommon. For this reason, very little evidence is available on how this group is supported in preschool and later on in school contexts. In Finland, the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.