Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorTigert, Johanna
dc.date.accessioned2020-09-15T07:48:42Z
dc.date.available2020-09-15T07:48:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationTigert, Johanna (2020). Pandemianaikaista kielipedagogiikkaa : näkökulmia maahanmuuttajien etäopetukseen. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11(5). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2020/pandemianaikaista-kielipedagogiikkaa-nakokulmia-maahanmuuttajien-etaopetukseen
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71762
dc.description.abstractThe novel coronavirus pandemic forced schools to implement remote instruction during spring 2020. I studied teachers’ perceptions of the implementation of newcomer and Finnish as a second language instruction during the remote period. Survey respondents considered remote instruction a burden on both students and teachers and thought students’ unfamiliarity with educational technology presented challenges. Benefits of remote instruction included students’ increased self-directedness in learning, the use of technologies for differentiation, and an increase in collaboration with colleagues and families.en
dc.description.abstractThe novel coronavirus pandemic forced schools to implement remote instruction during spring 2020. I studied teachers’ perceptions of the implementation of newcomer and Finnish as a second language instruction during the remote period. Survey respondents considered remote instruction a burden on both students and teachers and thought students’ unfamiliarity with educational technology presented challenges. Benefits of remote instruction included students’ increased self-directedness in learning, the use of technologies for differentiation, and an increase in collaboration with colleagues and families.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2020/pandemianaikaista-kielipedagogiikkaa-nakokulmia-maahanmuuttajien-etaopetukseen
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.othermaahanmuuttajaoppilaatfi
dc.subject.otherperusopetukseen valmistava opetusfi
dc.titlePandemianaikaista kielipedagogiikkaa : näkökulmia maahanmuuttajien etäopetukseen
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202009155858
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries5
dc.relation.volume11
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2020
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysomaahanmuuttajatfi
dc.subject.ysooppilaatfi
dc.subject.ysosuomi toisena kielenäfi
dc.subject.ysokieltenopetusfi
dc.subject.ysoetäopetusfi
dc.subject.ysoperusopetusfi
dc.subject.ysovalmistava opetusfi
dc.subject.ysoperuskoulufi
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0