Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorViinikainen, Tanja
dc.contributor.authorPutkonen, Niina
dc.date.accessioned2020-08-04T11:10:11Z
dc.date.available2020-08-04T11:10:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationViinikainen, Tanja; Putkonen, Niina (2020). Tähtijengi ja Dialogikasvatus.fi – kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuus osallisuuden vahvistajana. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11 (3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2020/tahtijengi-ja-dialogikasvatus-fi-kulttuuri-katsomus-ja-kielitietoisuus-osallisuuden-vahvistajana
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71324
dc.description.abstractTässä artikkelissa tarkastelemme kulttuurisen, katsomuksellisen ja kielellisen moninaisuuden kohtaamiseen liittyvän osaamisen teemoja erityisesti kielitietoisuuden näkökulmasta ja esittelemme Helsingin yliopiston Kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoinen perusopetus (KUPERA) -hankkeessa tuotettuja oppimateriaaleja. Lähestymme kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuuden käsitettä oppimisprosessina, jossa moninaisuuteen liittyviä käsityksiä, tietoa ja moninaisuuden kohtaamiseen liittyviä taitoja tiedostetaan, reflektoidaan ja opitaan vuorovaikutuksessa (ks. esim. Räsänen, Jokikokko & Lampinen 2018; Putkonen 2020). KUPERA-hankkeessa tuotetaan maksutonta materiaalia kieli-, kulttuuri- ja katsomustietoiseen opetukseen. Materiaali tarjoaa kasvattajille arkityön välineitä lasten ja nuorten moninaisten identiteettien tukemiseen ja osallisuuden vahvistamiseen.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2020/tahtijengi-ja-dialogikasvatus-fi-kulttuuri-katsomus-ja-kielitietoisuus-osallisuuden-vahvistajana
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otherkielitietoisuusfi
dc.subject.otherkielellisesti vastuullinen opettajuusfi
dc.subject.otherkielellinen ja kulttuurinen moninaisuusfi
dc.subject.othersähköiset oppimateriaalitfi
dc.titleTähtijengi ja Dialogikasvatus.fi – kulttuuri-, katsomus- ja kielitietoisuus osallisuuden vahvistajana
dc.typemagazine article
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202008045470
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/43KC-T6DC
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries3
dc.relation.volume11
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto & kirjoittajat, 2020
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationcontributionToPeriodical
dc.subject.ysoopettajuusfi
dc.subject.ysomoninaisuusfi
dc.subject.ysodialogifi
dc.subject.ysooppimateriaalifi
dc.subject.ysoopettajatfi
dc.subject.ysotyöfi
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0