The Fourth Industrial Revolution and Changes to Working Life : What Supports Adult Employees in Adapting to New Technology at Work?
Nygren, H., Virolainen, M., Hämäläinen, R., & Rautopuro, J. (2020). The Fourth Industrial Revolution and Changes to Working Life : What Supports Adult Employees in Adapting to New Technology at Work?. In M. Collan, & K. Michelsen (Eds.), Technical, Economic and Societal Effects of Manufacturing 4.0 : Automation, Adaption and Manufacturing in Finland and Beyond (pp. 193-209). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-46103-4_10
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© The Author(s) 2020
This chapter aims to increase current understanding of adults' individual learning pathways and needs when adapting to new technology. We review adults' overall technology skills and depict, through chosen examples, how adults have adapted to technological change in their working lives. We present prior research on the challenges that the Fourth Industrial Revolution poses to adults' further education, and based on the Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC), we review adults' problem-solving skills in technology-rich environments. Overall, the findings emphasize the importance of design-based education and the need for companies to flexibly address adults with skill-shortages, who need to develop their problem-solving abilities in technology-rich environments.
Julkaisija
Palgrave MacmillanEmojulkaisun ISBN
978-3-030-46102-7Kuuluu julkaisuun
Technical, Economic and Societal Effects of Manufacturing 4.0 : Automation, Adaption and Manufacturing in Finland and BeyondAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/41677158
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Strategisen tutkimuksen ohjelmat STN, SALisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lastentarhanopettajien urapolut
Ala-Seppänen, Satu (2011)Tässä laadullisessa tutkimuksessa tarkastellaan lastentarhanopettajien urapolkuja. Tutkimus on osa Varhaiskasvatuksen ammatillisten identiteettien muotoutuminen työntekijäsukupolvien kohtaamisessa -tutkimushanketta. ... -
Liikuntaneuvojien urapolut : tutkimus Kisakallion Urheiluopistosta vuosina 2005 ja 2006 valmistuneiden liikuntaneuvojien urapoluista
Hyvönen, Pauliina (2011)Tutkimuksen tavoitteena oli kuvata Kisakallion Urheiluopistosta vuosina 2005 ja 2006 valmistuneiden liikuntaneuvojien urapolkuja ja kokemuksia työelämästä. Tutkimuksessa etsittiin vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Miten ... -
Skills Behind the Robotics : How to Re-educate Workers for the Future
Nygren, H.; Nissinen, K.; Rautopuro, J.; Mäkitalo, K.; Ullakko, K. (Springer, 2020)The aim of this study is to respond to the educational needs of the future, considering automation and robotics. It is inevitable that automation and robotics are changing our lives and they create challenges for the future ... -
Designing a mobile learning framework for a formal educational context
Rikala, Jenni (University of Jyväskylä, 2015) -
Employee opportunities for self-directed learning at technology organisations : features and frames of self-directed learning projects
Lemmetty, Soila (Routledge, 2021)The importance of self-directed learning (SDL) in a business environment has been highlighted as a way to increase an organisation’s competitiveness and innovativeness. While organisations increasingly require SDL from ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.