‘I shared the joy’ : sport-related social support and communality on Instagram
Ehrlén, V., & Villi, M. (2020). ‘I shared the joy’ : sport-related social support and communality on Instagram. Visual studies, 35(2-3), 260-272. https://doi.org/10.1080/1472586X.2020.1790304
Julkaistu sarjassa
Visual studiesPäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.
The popularity of sharing photographs on digital platforms has increased significantly due to the communicative affordances of mobile media and the emergence of photo-sharing applications, such as Instagram. In this paper, we examine how social support and communality can be built and reinforced through digital visual communication. We focus especially on photo sharing in the context of recreational climbing and trail running. In a qualitative study with Finnish climbers and runners, we asked what meanings sports practitioners ascribe to the practice of sharing and observed how they communicate these meanings through photographs. The results indicate that different types of visual content build and reinforce communality in distinct ways. Whereas inspirational photographs drive practitioners to explore, motivational photographs pull practitioners to keep going through goal setting and peer support. We conclude that visual communication on Instagram mediates a stream of momentary encounters between practitioners that merge into communally meaningful experiences. Thus, we assert that in the context of recreational sport subcultures, photo sharing not only facilitates social relationships but can be perceived as a meaningful social practice that is integral to reinforcing physical activity.
...
Julkaisija
Routledge, Taylor & FrancisISSN Hae Julkaisufoorumista
1472-586XAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/41639441
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Visual social media engagement : Nordic brands on Instagram
Virnes, Ella (2022)Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan pohjoismaisten brändien ja nuorten suomalaisten Instagram-käyttäjien välistä vuorovaikutusta. Tutkimuksen tarkoituksena oli ymmärtää, kuinka yritysbrändit sitouttavat nuoria ja ovat ... -
WhatsApp iconology : narratives on in-app photographic practices in (transnational) family communication
Kędra, Joanna (Routledge, 2023)Sharing photographs and photo-chatting are common practices in doing family at a distance. This study looks at the processes of the production and circulation of photographs within the family network, analysing participants’ ... -
Viestinnän ammattilaisten kokemukset visuaalisen viestinnän vaikuttamaan pyrkivistä keinoista sosiaalisessa mediassa
Riikonen, Tuulia (2024)Visuaalisesta viestinnästä on tullut osa viestinnän ammattilaisten työtä sosiaalisen median ja Internetin kehittymisen myötä, mutta viestinnän ammattilaisten kokemuksiin perustuen aihetta on tutkittu hyvin vähän. Tämän ... -
Houkuttelevuuden ja yhteisöllisyyden rakentuminen kirjagrammaajien kirja-arviojulkaisuissa ja niiden kommenteissa Instagramissa
Lehtola, Eveliina (2024)Tässä tutkielmassa tarkastellaan kirjagrammaajien käyttämiä multimodaalisia houkuttelun keinoja heidän kirja-arviojulkaisujensa alkuvaikutelmissa sekä näihin kirja-arviojulkaisuihin tulleiden kommenttien rakentamaa ... -
Strategies of Eliciting Young People’s Affective and Quick Participation in a Youth Magazine’s Instagram Community
Sormanen, Niina; Reinikainen, Hanna; Wilska, Terhi-Anna (Routledge, 2023)Traditional media have merged with social media and pursue to produce engaging content and form relationships with online audiences. At the same time, social media has allowed young people a venue to practice their basic ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.