Miksi opettajaksi? : muodollisesti epäpätevien opettajien kokemuksia ja näkemyksiä omasta opettajuudestaan sekä tietojensa ja taitojensa riittävyydestä
Authors
Date
2011Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
© The Author(s)
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
“Ikinä ei voi olla täysin valmis” : autoetnografinen tutkimus opettajaksi kasvamisen polulta
Hoisko, Emilia (2023)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kuvata opettajaopiskelijan kasvun polkua oman tarinani kautta. Tutkimuksessa tarkastellaan opettajaksi kasvua yksilöllisen kokemukseni kautta peilaten aiempaan tutkimukseen. Autoetnografinen ... -
Okei, mä pystyn tähän : luokanopettajaksi opiskelevien kokemuksia opettajaksi kasvamisesta
Kantonen, Kati (2020)Tämän tutkimuksen tehtävänä oli kuvata kuinka luokanopettajaksi opiskelevat ovat kasvaneet opettajiksi Jyväskylän yliopiston ilmiölähtöisen luokanopettajakoulutuksen aikana. Tutkimuksessani tavoite oli luoda kuvaus siitä, ... -
”Psykologi, suomen opettaja, matematiikan opettaja… oppaana suomalaiseen kulttuuriin ja kaikkeen” : opettajien ammatillisen identiteetin kehittyminen perusopetukseen valmistavassa opetuksessa
Ranta, Pauliina; Mustonen, Rita (2020)Perusopetukseen valmistava opetus on yleisopetukseen sekä yhteiskuntaan integroivaa maahanmuuttajaoppilaille järjestettävää opetusta. Se tarjoaa oppilaille tietoja ja taitoja oppiaineista kieleen sekä koulussa olemiseen, ... -
Kemian opettajien ja oppilaiden näkemyksiä kemian opettajan auktoriteetista
Ojala, Saija (2019)Tässä Pro gradu -tutkielmassa selvitettiin kemian opettajien ja oppilaiden näkemyksiä kemian opettajan auktoriteetista. Tutkielman avulla parannettiin tietämystä auktoriteetista ja opettajana toimimisesta, jotta kemian ... -
Draamaopettajuuden ytimessä : opettajien kokemuksia opettajuudestaan ja ammatillisesta identiteetistään
Kuvaja, Tinja (2018)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää mitä draamaopettajuus on ja millainen on draamaopettajan identiteetti sekä miten ne kehittyvät. Teemaa lähestyttiin draamakasvatuksen teorioiden ja identiteettitutkimuksen ...