Luokanopettajien kokemuksia luontokoulun kummiluokkavuodesta
Authors
Date
2010Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Perusopetuksen opettajien kokemuksia ulkoilmaopetuksesta oppilaiden fyysisen aktiivisuuden edistäjänä
Nekkonen, Johanna (2023)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tuottaa kokemusperäistä tietoa ulkoilmaopetusta tekevien opettajien kokemuksista, havainnoista ja käsityksistä ulkoilmaopetuksesta oppilaiden fyysisen aktiivisuuden edistäjänä, ja ... -
Osallistun, vaikutan, tulen kuulluksi : viides- ja kuudesluokkalaisten osallisuuden kokemuksia Keiteleellä
Raatikainen, Satu (2018)Raatikainen, Satu. 2018. Osallistun, vaikutan, tulen kuulluksi. Viides- ja kuudesluokkalaisten osallisuuden kokemuksia Keiteleellä. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kokkolan yliopistokeskus ... -
Collaborative balance rule learning : Do students’ age, group composition, prior knowledge, and scientific reasoning skills matter?
Lehtinen, Antti; Pehkonen, Salla; Nieminen, Pasi; Hähkiöniemi, Markus (University of Oslo Library, 2024)Research on balance rule learning has focused on studies done in individual settings. This study investigates how students collaboratively learn balance rules and focuses especially on four variables that potentially affect ... -
Comparing Guidance via Implicit and Explicit Model Progressions in a Collaborative Inquiry-Based Learning Environment with Different-Aged Learners
Lehtinen, Antti; Nieminen, Pasi; Pehkonen, Salla; Hähkiöniemi, Markus (MDPI AG, 2022)There is a need for research on the effect of different types of model progressions and learner age on learning and engagement in inquiry-based science settings. This study builds on the Scientific Discovery as Dual Search ... -
Differenzierung beim Inquiry-based Learning im naturwissenschaftlichen Unterricht : Ein Differenzierungstool für das Experimentieren im Sinne des Forschenden Lernens
Baur, Armin; Baumgartner-Hirscher, Natalie; Lehtinen, Antti; Neudecker, Caroline; Nieminen, Pasi; Papaevripidou, Marios; Rohrmann, Susanne; Schiffl, Iris; Schuknecht, Martina; Virtbauermehr, Lisa; Xenofontos, Nikoletta (Verlagsgruppe Beltz, 2022)Differenzierung ist ein wichtiges Unterrichtsprinzip. Konzepte zur Leistungsdifferenzierung existieren jedoch hauptsächlich für inhaltliche Kompetenzen, Lesen, Schreiben und mathematische Kompetenzen. Differenzierung in ...