Editorial : Networks Applied in Science Education Research
Koponen, I. T., & Mäntylä, T. (2020). Editorial : Networks Applied in Science Education Research . Education Sciences, 10(5), Article 142. https://doi.org/10.3390/educsci10050142
Published in
Education SciencesDate
2020Copyright
© 2020 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.
Publisher
MDPIISSN Search the Publication Forum
2227-7102Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35844453
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Exploring coherence and authorship in pedagogical link-making in science
Lehesvuori, Sami; Ametller, Jaume (Routledge, 2021)Despite rapid changes in education, science classrooms will remain central forums where fragmented pieces of information are brought together to construct coherent knowledge as concepts and explanatory scientific storylines. ... -
Pupils’ Understanding about Responsible Research and Innovation
Ratinen, Ilkka; Kähkönen, Anna-Leena; Lindell, Anssi (International Journal of Environmental and Science Education, 2018)Educating a responsible and ethically sensitive citizen is a challenging task, and pupils should be offered the opportunity to exercise these qualities such as evaluating the ethical issues of nanotechnology. In the European ... -
Tieteen ja taiteen yhdistäminen opetusmenetelmäksi : aiheena pölyttäjät
Herranen, Elli (2021)Globalisaation ja ilmastonmuutoksen vaikutuksesta maailma on suuressa muutoksessa. Kouluopetuksen on pystyttävä vastaamaan tähän muutokseen, jotta myös tuleviin haasteisiin löytyy osaajia. Yhtenä ratkaisuna voisi olla ... -
Science for everyone
Timonen, Jonna; Koskela, Tanja; Karvonen, Kati; Vuorinen, Pirjo (Universeum Network, 2022) -
Fysiikkaa liikkuen : 7-luokkalaisten oppilaiden ja opettajien kokemuksia kehollisesta opetuksesta fysiikassa
Moilanen, Hannu; Äyrämö, Sami; Kankaanranta, Marja (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry; Jyväskylän yliopisto, 2019)Nuorten liikkumattomuus ja poikien motivaation hiipuminen luonnontieteitä kohtaan ovat nousseet esille viimeaikaisissa kansallisissa kyselyissä. Uusi perusopetuksen opetussuunnitelma ja Liikkuva koulu-ohjelma pyrkivätkin ...