Editorial : Networks Applied in Science Education Research
Koponen, I. T., & Mäntylä, T. (2020). Editorial : Networks Applied in Science Education Research . Education Sciences, 10(5), Article 142. https://doi.org/10.3390/educsci10050142
Julkaistu sarjassa
Education SciencesPäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.
Julkaisija
MDPIISSN Hae Julkaisufoorumista
2227-7102Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35844453
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Exploring coherence and authorship in pedagogical link-making in science
Lehesvuori, Sami; Ametller, Jaume (Routledge, 2021)Despite rapid changes in education, science classrooms will remain central forums where fragmented pieces of information are brought together to construct coherent knowledge as concepts and explanatory scientific storylines. ... -
Reconfiguration of cognitive control networks during a long-duration flanker task
Liu, Jia; Zhu, Yongjie; Chang, Zheng; Parviainen, Tiina; Antfolk, Christian; Hämäläinen, Timo; Cong, Fengyu (Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2024)Continuous task engagement generally leads to vigilance decrement and deteriorates task performance. However, how conflict effect is modulated by vigilance decrement has no consistent evidence, and little is known about ... -
Tieteen ja taiteen yhdistäminen opetusmenetelmäksi : aiheena pölyttäjät
Herranen, Elli (2021)Globalisaation ja ilmastonmuutoksen vaikutuksesta maailma on suuressa muutoksessa. Kouluopetuksen on pystyttävä vastaamaan tähän muutokseen, jotta myös tuleviin haasteisiin löytyy osaajia. Yhtenä ratkaisuna voisi olla ... -
Pupils’ Understanding about Responsible Research and Innovation
Ratinen, Ilkka; Kähkönen, Anna-Leena; Lindell, Anssi (International Journal of Environmental and Science Education, 2018)Educating a responsible and ethically sensitive citizen is a challenging task, and pupils should be offered the opportunity to exercise these qualities such as evaluating the ethical issues of nanotechnology. In the European ... -
Science for everyone
Timonen, Jonna; Koskela, Tanja; Karvonen, Kati; Vuorinen, Pirjo (Universeum Network, 2022)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.