Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSaksa, Tytti
dc.contributor.authorLipas, Jaakko
dc.date.accessioned2020-05-18T13:03:29Z
dc.date.available2020-05-18T13:03:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69047
dc.description.abstractProseduraalista sisällönluontia on käytetty pelialalla 80-luvulta lähtien sekä teknisten että henkilöstön resurssirajoitusten kiertämiseen, mutta pelitehtävien proseduraalinen luonti on vielä melko vähän tutkittu ala. Tässä kirjallisuuskatsauksessa kootaan määritelmät proseduraaliselle sisällönluonnille, pelisisällölle ja pelitehtäville, tutkitaan pintapuolisesti useita proseduraalisen tehtävänluonnin metodeja, tunnistetaan alan haasteita sekä todetaan muutamia mahdollisuuksia lisätutkimukseen ja mahdollisiin sovelluksiin.fi
dc.description.abstractProcedural content generation has been used in the game industry since the 80s to circumvent issues arising from limited technical and human resources, but the procedural generation of quests is as of yet to be widely studied. This survey collates definitions for procedural content generation, game content and quests, inspects many methods of procedural quest generation on the surface level, recognizes challenges within the area of study and suggests some opportunities for further research and possible applications.en
dc.format.extent23
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherproseduraalinen sisällönluonti
dc.subject.otherpelitehtävät
dc.titleProseduraalinen tehtävien luonti peleissä
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202005183301
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysogeneratiivinen kielioppi
dc.subject.ysomenetelmät
dc.subject.ysotekoäly
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright