dc.contributor.advisor | Saksa, Tytti | |
dc.contributor.author | Lipas, Jaakko | |
dc.date.accessioned | 2020-05-18T13:03:29Z | |
dc.date.available | 2020-05-18T13:03:29Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69047 | |
dc.description.abstract | Proseduraalista sisällönluontia on käytetty pelialalla 80-luvulta lähtien sekä
teknisten että henkilöstön resurssirajoitusten kiertämiseen, mutta pelitehtävien proseduraalinen
luonti on vielä melko vähän tutkittu ala. Tässä kirjallisuuskatsauksessa kootaan määritelmät
proseduraaliselle sisällönluonnille, pelisisällölle ja pelitehtäville, tutkitaan pintapuolisesti
useita proseduraalisen tehtävänluonnin metodeja, tunnistetaan alan haasteita sekä todetaan
muutamia mahdollisuuksia lisätutkimukseen ja mahdollisiin sovelluksiin. | fi |
dc.description.abstract | Procedural content generation has been used in the game industry since the 80s
to circumvent issues arising from limited technical and human resources, but the procedural
generation of quests is as of yet to be widely studied. This survey collates definitions for
procedural content generation, game content and quests, inspects many methods of procedural
quest generation on the surface level, recognizes challenges within the area of study and
suggests some opportunities for further research and possible applications. | en |
dc.format.extent | 23 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | proseduraalinen sisällönluonti | |
dc.subject.other | pelitehtävät | |
dc.title | Proseduraalinen tehtävien luonti peleissä | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202005183301 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | generatiivinen kielioppi | |
dc.subject.yso | menetelmät | |
dc.subject.yso | tekoäly | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |