Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorHöylä, Helena
dc.contributor.authorSuomalainen, Enni
dc.date.accessioned2020-05-18T12:51:02Z
dc.date.available2020-05-18T12:51:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69041
dc.description.abstractPalautteen merkitystä oppimiselle on tutkittu paljon ja Suomessa sekä Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (2014) että Lukion Opetussuunnitelman perusteet (2015) tunnistavat sen merkityksen osana arviointia ja oppilaiden oppimisen tukemista. Lisäksi englannin suullisen kielitaidon merkitys kielten opetuksessa on kasvanut viime vuosina, kun englannin kielitaidon merkitys on kasvanut maailman globalisoituessa, mikä otetaan huomioon myös Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa (2014: 350). Tämä tutkimus yhdisti palautteen ja suullisen kielitaidon teemat ja sen tavoitteena oli selvittää, kokevatko lukion ensimmäisen vuoden opiskelijat saavansa tarpeeksi palautetta englannin suullisesta kielitaidosta. Lisäksi pyrittiin selvittämään, miten he saavat palautetta tai miten he mahdollisesti haluaisivat saada lisää palautetta englannin suullisesta kielitaidosta. Opiskelijoiden näkökulma valittiin, sillä palaute on opiskelijoiden kehittymistä varten ja he tietävät parhaiten, millaisen palautteen he kokevat hyödyllisimmäksi. Tutkimuksen aineisto kerättiin kyselylomakkeella kahdessa ryhmässä yhdessä keski-suomalaisessa lukiossa ja kyselyyn vastasi yhteensä 49 opiskelijaa. Tutkimuksen tuloksista selvisi, että suurin osa tutkimukseen osallistuneista oppilaista oli tyytyväisiä saamansa palautteen määrään englannin opetuksessa, mutta heistäkin osa toivoi saavansa enemmän palautetta esimerkiksi ääntämisestä. Opiskelijat kertoivat saavansa palautetta suullisesta kielitaidosta enimmäkseen kirjallisessa muodossa opettajalta suullisen kokeen jälkeen. Opiskelijat, jotka eivät olleet kovin tyytyväisiä saamansa palautteen määrään, toivoivat kirjallisen palautteen lisäksi opettajalta suullista palautetta, josta selviäisi, missä suullisen kielitaidon osaalueissa heillä olisi kehitettävää. Tutkimuksen tulokset viittaavat siihen, että tutkimukseen osallistuneet opiskelijat arvostavat palautetta ja toivovat saavansa sitä kehittääkseen suullista kielitaitoa, jota he pitävät tärkeänä taitona arjessa.fi
dc.format.extent34
dc.language.isoen
dc.subject.otherstudents’ views
dc.subject.otherEFL
dc.titleFinnish upper secondary school students’ views on feedback for English oral skills
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202005183295
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysolukio
dc.subject.ysosuullinen kielitaito
dc.subject.ysopalaute
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysogeneral upper secondary school
dc.subject.ysooral language skills
dc.subject.ysofeedback
dc.subject.ysoEnglish language


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot