ReadDrama-hanke tuottaa tietoa draamakasvatuksellisen lukuteatterin vaikuttavuudesta
Junttila, E., Hautala, J. & Ronimus, M. (2020). ReadDrama-hanke tuottaa tietoa draamakasvatuksellisen lukuteatterin vaikuttavuudesta. Ruusupuiston kärkiuutiset, 2020 (1). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/2
Published in
Ruusupuiston kärkiuutisetDate
2020Copyright
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2020
Draamallisia menetelmiä sovelletaan laajasti opetuksessa, mutta niiden vaikuttavuutta on tutkittu melko vähän. Oppilaan keskeinen oppimistehtävä koulupolkunsa alkupuolella on riittävän teknisen lukutaidon ja lukusujuvuuden tason saavuttaminen. Lupaava draamakasvatuksellinen menetelmä lukutaidon harjoitteluun on lukuteatteri, jossa lukemista harjoitellaan näytelmätekstien parissa. Lukuteatterin vaikuttavuutta kohdennetun tuen muotona tutkitaan Suomen Akatemian rahoittamassa ja Niilo Mäki Instituutissa suoritettavassa ReadDrama-tutkimushankkeessa.
Publisher
Jyväskylän yliopistoKeywords
Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/2Metadata
Show full item recordCollections
- 1/2020 [3]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Ekologien ja systemaatikkojen yhteistyö tuottaa uutta tietoa kotelosienilajistosta
Halme, Panu; Launis, Annina; Saine, Sonja; Purhonen, Jenna; Kosonen, Timo; Myllys, Leena (Suomen ympäristökeskus, 2018) -
Onko lukuteatteri tehokas tapa harjoitella lukemista? : pilottitutkimuksen tuloksia ReadDrama -hankkeesta
Hautala, Jarkko; Ronimus, Miia; Junttila, Enni; Kullberg, Nina; Eräpuro, Kaisa; Viirret, Tuija Leena; Lintunen, Jarmo (Niilo Mäki Instituutti, 2020) -
Yritys tuottaa - sidosryhmät käyttävät? : WINCSR-hankkeen tuloksia yritysvastuutiedon tuottamisesta ja käyttämisestä
Onkila, Tiina; Koskela, Marileena; Joensuu, Kristiina; Siltaoja, Marjo; Aarras, Nina; Pesonen, Hanna-Leena; Baumeister, Stefan; Nurmi, Piia (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2013) -
Yliopisto-opiskelijoiden urasuunnittelutaitojen ja työelämävalmiuksien vahvistaminen : narratiivinen tutkimus intervention vaikuttavuudesta
Lahtiola, Johanna; Muhonen, Anniina (2018)Tutkimuksen tehtävänä on selvittää, millaisia tarpeita ja odotuksia Jyväskylän yliopiston opiskelijoilla on urasuunnittelutaitojen ja työelämävalmiuksien suhteen sekä onnistuiko suunniteltu ohjausinterventio vahvistamaan ...