Onko lukuteatteri tehokas tapa harjoitella lukemista? : pilottitutkimuksen tuloksia ReadDrama -hankkeesta
Hautala, J., Ronimus, M., Junttila, E., Kullberg, N., Eräpuro, K., Viirret, T. L., & Lintunen, J. (2020). Onko lukuteatteri tehokas tapa harjoitella lukemista? : pilottitutkimuksen tuloksia ReadDrama -hankkeesta. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 30(1), 62-77. https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2020/04/Hautala-ym.pdf
Julkaistu sarjassa
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletinTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 Niilo Mäki -säätiö
Julkaisija
Niilo Mäki InstituuttiISSN Hae Julkaisufoorumista
2342-9046
Alkuperäislähde
https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2020/04/Hautala-ym.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35131573
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Avoin yliopisto [170]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
ReadDrama-hanke tuottaa tietoa draamakasvatuksellisen lukuteatterin vaikuttavuudesta
Junttila, Enni; Hautala, Jarkko; Ronimus, Miia (Jyväskylän yliopisto, 2020)Draamallisia menetelmiä sovelletaan laajasti opetuksessa, mutta niiden vaikuttavuutta on tutkittu melko vähän. Oppilaan keskeinen oppimistehtävä koulupolkunsa alkupuolella on riittävän teknisen lukutaidon ja lukusujuvuuden ... -
Opettajien kokemuksia lukuteatterin vaikutuksesta lukemisen motivaatioon erityisopetuksessa
Kenttä, Linnea (2023)Tässä tutkimuksessa pyritään selvittämään, sopiiko lukuteatteri opettajien mielestä yhdeksi työskentelytavaksi erityisopetukseen sekä onko sillä vaikutusta oppilaan lukumotivaation kehitykseen. Aihetta tutkitaan ... -
Lukemista ja teknologioiden käyttöä motivoiva oppimisympäristö
Huttunen, Janne (2020)Tämän tutkielman tavoitteena oli kehittää lapsille ja aikuisille lukemista sekä teknologioiden käyttöä motivoiva oppimisympäristö. Kehittämistutkimuksen kautta kehitetyn toimintamal-lin avulla, vahvistetaan lasten ja ... -
Alakouluikäisten heikkojen lukijoiden lukutaidon, lukumotivaation ja lukemisen minäpystyvyyden tukeminen lukuteatterin keinoin
Junikka, Mirka (2021)Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää, kehittääkö kerran viikossa toteutettava lukuteatteri 3.–4.-luokkalaisten heikkojen lukijoiden lukutaitoa, lukumotivaatiota ja lukemisen minäpystyvyyttä verrattuna kontrolliryhmään. ... -
Lukupuhtia lukuteatterista : tarinallisuus ja elämykselliset menetelmät yhdessä paketissa
Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja; Niemelä, Reetta (Turun yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta, 2024)Heikkenevän lukutaidon kohentamiseksi tehdään urakalla työtä. Lukemaan innostavia menetelmiä laaditaan yhä enemmän tutkimuspohjaisesti siten, että ne huomioivat kaikentyyppiset lukijat ja tukevat lapsen ja nuoren yksilöllistä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.