Onko lukuteatteri tehokas tapa harjoitella lukemista? : pilottitutkimuksen tuloksia ReadDrama -hankkeesta
Hautala, J., Ronimus, M., Junttila, E., Kullberg, N., Eräpuro, K., Viirret, T. L., & Lintunen, J. (2020). Onko lukuteatteri tehokas tapa harjoitella lukemista? : pilottitutkimuksen tuloksia ReadDrama -hankkeesta. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 30(1), 62-77. https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2020/04/Hautala-ym.pdf
Authors
Date
2020Copyright
© 2020 Niilo Mäki -säätiö
Publisher
Niilo Mäki InstituuttiISSN Search the Publication Forum
2342-9046
Original source
https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2020/04/Hautala-ym.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35131573
Metadata
Show full item recordCollections
- Avoin yliopisto [132]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Lukemista ja teknologioiden käyttöä motivoiva oppimisympäristö
Huttunen, Janne (2020)Tämän tutkielman tavoitteena oli kehittää lapsille ja aikuisille lukemista sekä teknologioiden käyttöä motivoiva oppimisympäristö. Kehittämistutkimuksen kautta kehitetyn toimintamal-lin avulla, vahvistetaan lasten ja ... -
ReadDrama-hanke tuottaa tietoa draamakasvatuksellisen lukuteatterin vaikuttavuudesta
Junttila, Enni; Hautala, Jarkko; Ronimus, Miia (Jyväskylän yliopisto, 2020)Draamallisia menetelmiä sovelletaan laajasti opetuksessa, mutta niiden vaikuttavuutta on tutkittu melko vähän. Oppilaan keskeinen oppimistehtävä koulupolkunsa alkupuolella on riittävän teknisen lukutaidon ja lukusujuvuuden ... -
Suomalaislasten lukemissujuvuuden kehitys toisen kouluvuoden aikana
Pöyliö, Hanna (2014) -
TARU : lukemisen iloa yhteisön ja taiteen kautta
Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja (Turun yliopisto; Rinnalla-hanke; Opetushallitus, 2020) -
Puoli tuntia lukemista : kansainvälinen lasten lukutaitotutkimus (PIRLS 2021)
Leino, Kaisa; Sirén, Marjo; Nissinen, Kari; Puhakka, Eija (2023)Kansainvälisessä lasten lukutaitotutkimuksessa eli PIRLS-tutkimuksessa (Progress in International Reading Literacy Study) tarkastellaan alakouluikäisten, pääasiassa neljäsluokkalaisten, lukutaidon tasoa ja osaamiseen ...