dc.contributor.author | Lehtinen, Auli | |
dc.contributor.author | Luokomaa, Sanna | |
dc.contributor.author | Mäkinen, Elina | |
dc.contributor.author | Nousiainen, Tuula | |
dc.contributor.author | Ruotsalainen, Jenni | |
dc.contributor.author | Lerkkanen, Marja-Kristiina | |
dc.date.accessioned | 2020-04-23T08:14:53Z | |
dc.date.available | 2020-04-23T08:14:53Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Lehtinen, A., Luokomaa, S., Mäkinen, E., Nousiainen, T., Ruotsalainen, J., & Lerkkanen, M.-K. LUKILOKI-koulutuksesta eväitä monilukutaidon opetukseen. <i>Ruusupuiston kärkiuutiset</i>, (1). <a href="https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/1" target="_blank">https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/1</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_35288529 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68650 | |
dc.description.abstract | LUKILOKI-täydennyskoulutus on tarjonnut tutkimustietoa ja käytännön työkaluja yli 1800 opettajalle varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. Koulutus keskittyy oppimisen ja motivaation tukemiseen, monilukutaitoon, kielitietoisuuteen ja monikielisyyteen. Tässä tekstissä kerromme, miten LUKILOKI-koulutus tukee opettajia monilukutaidon ohjaajina. Monilukutaito perustuu laajaan tekstikäsitykseen ja haastaa opettajia muun muassa monipuolistamaan koulun tekstimaailmaa. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän yliopisto | |
dc.relation.ispartofseries | Ruusupuiston kärkiuutiset | |
dc.relation.uri | https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/1-2020/1 | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | kielitietoisuus | |
dc.title | LUKILOKI-koulutuksesta eväitä monilukutaidon opetukseen | |
dc.type | newspaper article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202004232857 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_998f | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 2020 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2020 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.subject.yso | kielitietoinen opetus ja kasvatus | |
dc.subject.yso | monilukutaito | |
dc.subject.yso | lukutaito | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p37832 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p28850 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11405 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.type.okm | E1 | |