Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKosonen, Erja
dc.contributor.authorPöntinen, Iina
dc.date.accessioned2020-04-01T06:21:18Z
dc.date.available2020-04-01T06:21:18Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68408
dc.description.abstractSelvitän tutkielmassani, millaisia oppiainesisältöjä voi integroida musiikkiin käytännön koulutyöskentelyssä ja miten musiikin ja muiden oppiaineiden integraatio näkyy Perusopetuksen opetussuunnitelmassa (2014). Lisäksi keskityn kuvailemaan, millaisia työskentelytapoja oppiaineintegraation toteutuminen vaatii opettajalta. Tutkin aihetta, koska olen kiinnostunut oppiaineiden yhdistämisen tuomista mahdollisuuksista jokapäiväisessä koulutyöskentelyssä. Selvitän myös, miksi oppiaineintegraation käyttö on tärkeä aihe uusien tutkimuksien valossa. Tutkielmani on kirjallisuuskatsaus, jonka tuloksina löysin useita eri tapoja toteuttaa musiikin integraatiota alakoulussa käytännön tasolla. Musiikin oppiaineintegraatiolla on useita eri hyötyjä oppilaan motivaation, oppimisen mielekkyyden ja spontaanin ilon kokemisen kannalta. Lisäksi integraatio toistuu läpi opetussuunnitelman ja siihen on useita viittauksia musiikin sisällöissä ja laaja-alaisissa tavoitteissa. Kuitenkin integraation toteutuminen edellyttää opettajalta joustavuutta, luovuutta ja pitkäjänteisyyttä. Jatkotutkimuksen tekeminen aiheesta on tärkeää, sillä oppiaineintegraatio on saanut yhä enemmän huomiota 2014 vuonna tulleen opetussuunnitelmauudistuksen myötä. Tutkimuksen voisi toteuttaa haastattelututkimuksena, jossa selvitetään opettajan tai oppilaiden kokemuksia käytännön oppiaineintegraation toteutumisesta ja sen mielekkyydestä koulumaailmassa.fi
dc.format.extent34
dc.language.isofi
dc.subject.otheroppiaineintegraatio
dc.titleSpontaania iloa ja kokonaisvaltaista ymmärtämistä : musiikin ja muiden oppiaineiden integraatiomahdollisuudet alakoulussa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202004012619
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMusiikkikasvatusfi
dc.contributor.oppiaineMusic Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3052
dc.subject.ysoeheyttäminen
dc.subject.ysoopetussuunnitelmat
dc.subject.ysointegroitu opetus
dc.subject.ysomusiikki
dc.subject.ysomusiikkikasvatus
dc.subject.ysooppiaineet
dc.subject.ysoperuskoulu
dc.subject.ysoperusopetus


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot