ELINET-symposium kokosi yhteen lukutaitotoimijoita : kansainvälisestä yhteistyöstä intoa työhön
Sulkunen, S. (2018). ELINET-symposium kokosi yhteen lukutaitotoimijoita : kansainvälisestä yhteistyöstä intoa työhön. Kielikukko, 37(3), 25-28. http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%203%202018%20www.pdf
Published in
KielikukkoAuthors
Date
2018Copyright
© 2018 Suomen puhe-luki-yhdistys FinRA
ELINET-verkosto (European Literacy Policy Network) järjesti heinäkuun lopulla lukutaitosymposiumin Kölnissä, Saksassa. Symposiumiin kokoontui satakunta lukutaitotutkijaa, opettajaa ja kouluttajaa sekä lukutaidon parissa järjestötyötä tekevää asiantuntijaa lähes 20 maasta. Symposiumin teemoina olivat osallisuus, inkluusio ja tasa-arvo.
Publisher
FinRA ryISSN Search the Publication Forum
0780-0940Keywords
Original source
http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%203%202018%20www.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28251924
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Young People's Emerging Multilingual Practices : Learning Language or Literacy, or Both?
Pitkänen-Huhta, Anne (Springer, 2019)Research on language learning and research on literacy are typically seen as two separate strands of enquiry and thus the concepts of language and literacy have traditionally been kept apart. This is partly due to ... -
Family and work-related risk factors in children's social–emotional well-being and parent–educator cooperation in flexibly scheduled early childhood education and care
Koivula, Merja; Räikkönen, Eija; Turja, Leena; Poikonen, Pirjo‐Liisa; Laakso, Marja‐Leena (Wiley-Blackwell, 2023)Non-standard work schedules (NSWS) have become typical, but their associations with childcare arrangements and children's well-being are unknown. This study explores how risk factors are associated with the social–emotional ... -
Introductory commentary : Lived experiences of qur’anic schooling in Scandinavia
Hedman, Christina; Ganuza, Natalia (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)Reading the contributions to this special issue, it is striking how little research has hitherto been conducted on qur’anic schooling and Qur’an faith literacy practices in Scandinavia, despite it being well-known that the ... -
Eronneiden isien kokemuksia kodin ja koulun yhteistyöstä
Honkanen, Juha (2020)Tässä pro gradu -tutkielmassa perehdyttiin etävanhempina toimivien isien kokemuksiin kodin ja koulun yhteistyöstä. Lisäksi tarkasteltiin millaiseksi he kokevat osallisuuden lastensa koulunkäynnissä ja miten etävanhemmuus ...