Introductory commentary : Lived experiences of qur’anic schooling in Scandinavia
Hedman, C. & Ganuza, N. (2019). Introductory commentary : Lived experiences of qur’anic schooling in Scandinavia. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (4), 7-13. doi: 10.17011/apples/urn.201912185421
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© The authors, 2019
Reading the contributions to this special issue, it is striking how little research has hitherto been conducted on qur’anic schooling and Qur’an faith literacy practices in Scandinavia, despite it being well-known that the Qur’an schools constitute important religious and social meeting points for many Muslim faith members (e.g., Risenfors, Gurdal, & Sorbring 2011). In all of the Scandinavian countries, numerous children and adolescents regularly attend qur’anic schooling from a very young age. As argued by Day and Rogaly (2014), shared Islamic faith literacy practices and participation in qur’anic schooling thus contribute to creating a sense of social belonging and coherence for many faith members. Despite this being the case, we still know very little about faith members’ lived experiences of qur’anic schooling. This lack of attention in the research seems to be a global rather than a local phenomenon. For example, Moore (2011) claims that qur’anic schooling is “[o]ne of the least-studied and most poorly understood educational institutions in today's world.” Consequently, all of the papers in this special issue make a valuable contribution in widening the research focus, and in counteracting the invisibilization of qur’anic schooling and faith literacy in the research.
...
![showless](/themes/JYX2//images/showless.png)
![showmore](/themes/JYX2//images/showmore.png)
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Young People's Emerging Multilingual Practices : Learning Language or Literacy, or Both?
Pitkänen-Huhta, Anne (Springer, 2019)Research on language learning and research on literacy are typically seen as two separate strands of enquiry and thus the concepts of language and literacy have traditionally been kept apart. This is partly due to ... -
ELINET-symposium kokosi yhteen lukutaitotoimijoita : kansainvälisestä yhteistyöstä intoa työhön
Sulkunen, Sari (FinRA ry, 2018)ELINET-verkosto (European Literacy Policy Network) järjesti heinäkuun lopulla lukutaitosymposiumin Kölnissä, Saksassa. Symposiumiin kokoontui satakunta lukutaitotutkijaa, opettajaa ja kouluttajaa sekä lukutaidon parissa ... -
Do concepts and methods have ethics?
Laihonen, Petteri (Language on the Move, 2020) -
Immigrant eldercare workers in ageing Finland : experiences of workplace interaction
Järvinen, Tuuli (2020)Aikaisempien tutkimusten valossa pitkälle teollistuneet maat ovat hyötyneet maahanmuuttajataustaisista työntekijöistä hoitoalalla työpulan aikana, mikä johtuu osittain kiihtyvästä ikääntymisestä yhteiskunnissa (esim. ... -
Teachers' views on multilingualism : how does the presence of multiple languages in primary school English classrooms appear and to what effect? : "Mä olen suomenkielinen ... olen kaikki kieleni ihan opetellut."
Putz, Juho (2016)Monikielisyys ja sen mukanaan tuomat haasteet ja mahdollisuudet ovat suomalaisissa kouluissa jatkuvasti ja yhä vahvemmin läsnä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten monikielisyys näkyy osana englannin kielen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.