Miten historiaa luetaan?
Veijola, A. (2017). Miten historiaa luetaan?. Kielikukko, 36(2), 2-7. http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%202%202017%20www.pdf
Published in
KielikukkoAuthors
Date
2017Copyright
© 2017 Suomen puhe-luki-yhdistys FinRA
Publisher
FinRA ryISSN Search the Publication Forum
0780-0940
Original source
http://www.parnet.fi/~finra/Kielikukko/Kielikukko%202%202017%20www.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27032808
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Selostuksesta tulkintoihin : aineistojen esittäminen lukiolaisten historian esseissä
Paldanius, Hilkka (Kotikielen Seura, 2019)Artikkelissa selvitetään tiedonalakohtaisten tekstitaitojen viitekehyksessä, miten lukiolaisten historian esseissä rekontekstualisoidaan aineistona olevia historiallisia -dokumentteja ja miten dokumentteja selostavat ja ... -
Historian opettajien käsityksiä tiedonalan tekstitaitojen opettamisesta lukiossa
Sulkunen, Sari; Luukka, Minna-Riitta; Paldanius, Hilkka; Saario, Johanna (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2022)Tutkimuksessa tarkastelemme lukion historianopettajien käsityksiä tiedonalansa tekstitaidoista aineistopohjaisen esseen kirjoittamisen opettamisen ja arvioinnin yhteydessä. Lukiossa jokaisen opettajan tulee opettaa oman ... -
Historiantutkija verkon ääressä : hakee, hakee ja soisi löytävänsä
Kyläkoski, Kaisa (Historiallinen yhdistys, 2022)Jo vuosikymmenen ajan on Suomessa keskusteltu ”digitaalisesta historiantutkimuksesta” ja sen rajauksesta, joka on useimmiten tiivistetty laskennallisuuteen. Huomattavasti vähemmän on mietitty digitaalisuuden merkitystä ... -
Tapaustutkimus kahdeksasluokkalaisten tiedonhakustrategioista internetlukemisessa
Korhonen, Juuso (2017)Tutkielmassa selvitän, millaisia internetlukijoita ja -tiedonhakijoita yläkoululaiset ovat. Tarkastelen työssä tarkemmin neljän kahdeksasluokkalaisen internetissä tapahtuvaa tiedonhakuprosessia ja sen eri vaiheita. Usein ... -
Hyvinvointi-, hius- ja kauneusalan ammatteihin opiskelevat kriittisinä nettilukijoina
Lavi, Riitta; Räikkönen, Eija; Kiili, Carita (Informaatiotutkimuksen yhdistys, 2023)This study examined vocational school students’ (N = 82) critical online reading skills. Additionally, we examined how students’ prior knowledge, reading order of the texts, and credibility justification ability were ...