Hakukoneoptimointitekniikat
Authors
Date
2020Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan hakukoneoptimointia ja siihen liittyviä optimointitekniikoita. Aihe on nykyaikana tärkeä, sillä ihmiset käyttävät usein hakukoneita etsiessään tietoa internetistä. Täten on tärkeää, että verkko-sivustojen tekijät osaavat optimoida sivustonsa hakukoneita silmällä pitäen. Tutkielmassa käydään läpi, miten hakukoneet toimivat ja miten hakukoneoptimointi liittyy hakukoneisiin. Tutkielmassa keskitytään algoritmeilla toimiviin hakukoneisiin, ja erityisesti Googlen hakukoneeseen, sillä se on iso markkinajohtaja alalla. Tutkielman aluksi määritellään lyhyesti mitä ovat hakukoneet ja miten ne toimivat. Tämän jälkeen määritellään mitä on hakukoneoptimointi ja miten se liittyy hakukoneisiin. Tutkielmassa käydään läpi myös eri-laisia tekniikoita, joita hakukoneoptimointi pitää sisällään. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena ja tutkielman tutkimuskysymykseen ”mitä on hakukoneoptimointi ja mitä tekniikoita se pitää sisällään?” vastattiin käymällä läpi aiheeseen liittyviä tieteellisiä artikkeleita. Erilaisia hakukoneoptimointiin liittyviä tekniikoita löytyi runsaasti. Osa optimointitekniikoista on syntynyt jo hakukoneiden alkuaikoina ja osa tekniikoista on kehitetty viime aikoina. Hakukoneiden algoritmit kehittyvät jatkuvasti, joten optimointitekniikoiden on kehityttävä niiden mukana.
...
This thesis explores search engine optimization and related optimization techniques. This topic is important nowadays because people often use search engines to search for information on the Internet. Thus, it is important that website authors know how to optimize their sites for search engines. This article explores how search engines work and how search engine optimization is related to search engines. This article focuses on algorithmic search engines and especially Google, as it is a major market leader in the industry. The thesis begins with a brief definition of what search engines are and how they work. It then defines what search engine optimization is and how it relates to search engines. The research also goes through various techniques that search engine optimization contains. The thesis was carried out as a literature review and research question "What is search engine optimization and what techniques does it contain?" responded by researching relevant scientific articles. Various search engine optimization techniques were found. Some of the optimization techniques were born in the early days of search engines, and some tech-niques have been developed recently. Search engine algorithms are constantly evolving, so optimization techniques need to be developed with them.
...




Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4409]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Hakukoneoptimoinnin hyödyt uusasiakashankinnassa
Immonen, Sauli (2020)Hakukoneoptimointi yritysten verkkosivuilla on noussut 2000-luvulla yhdeksi keskeisimmistä keinoista saavuttaa näkyvyyttä digitaalisen markkinoinnin kentällä uusasiakashankinnassa. Aihetta on tutkittu suhteellisen vähän, ... -
Ulkoisen linkityksen vaikutus verkkotunnuksen hakukonesijoitukseen Googlessa
Ranta, Niilo (2021)Ulkoinen linkitys on ulkoisen hakukoneoptimoinnin osa-alue, jolla on vaikutusta verkkotunnuksen menestykseen Googlen hakutuloksissa. Hakukoneoptimointi eli SEO jaetaan tyypillisesti sisäiseen ja ulkoiseen optimointiin, ... -
Hakukoneoptimoinnin käyttöönotto ja omaksuminen pienissä ja keskisuurissa yrityksissä
Karvinen, Tommi (2018)Nykypäivänä yrityksien on välttämätöntä toteuttaa markkinointiaan internetissä sen suuren kasvun vuoksi. Yksi tapa tavoitella näkyvyyttä internetissä yritykselle on hakukoneoptimointi, jolla pyritään kasvattamaan yrityksen ... -
Hakukoneoptimointi pk-yritysten markkinoinnin tehostamisessa
Koskimäki, Markus (2020)Hakukoneoptimointi kasvattaa jopa 110% verkkosivujen vierailijamäärää. Ha-kukoneoptimoinnin tekeminen yrityksen verkkosivuille on nykyään erittäin tärkeää, sillä sen avulla saa lisää potentiaalisia asiakkaita ... -
Hakukonemarkkinoinnin tehokkuus B2B ja B2C asiakkaille autonvuokrausalalla Suomessa
Raikamo, Sasu (2012)Internetin nopea kasvu kaupankäynti-, viihde ja tietomediaksi on johtanut siihen, että yritysten on oltava internetissä. Internetin myötä perinteisesti markkinointiviestintää hallinneet markkinoinninkeinot ovat menettäneet ...