Hakukonemarkkinoinnin hyödyt suuryrityksille
Hakukonemarkkinointi on kehittynyt valtavasti internetin käytön yleistymisen myötä, ja nykypäivänä se on yksi digitaalisen markkinoinnin tärkeimmistä osa-alueista. Hakukoneet ovat osana lähes jokaisen arkipäivää, joten sen tarjoamat mahdollisuudet yrityksille ovat valtavat. Tässä tutkielmassa tarkastellaan hakukonemarkkinointia erityisesti suuryritysten näkökulmasta, koska siihen kohdistuneita tutkimuksia on entuudestaan hyvin vähän. Tutkielmassa perehdytään hakukonemarkkinointiin sekä siihen liittyviin perustoimintoihin, kuten hakukoneoptimointiin sekä hakukonemainontaan. Näitä elementtejä ja niiden tuomia hyötyjä tutkaillaan suuryrityksien ominaispiirteiden perusteella, jonka lisäksi perehdytään tapoihin, joilla suuryritysten kannattaa hyödyntää hakukonemarkkinointia. Suurimpana hyötynä on potentiaalisten asiakkaiden löytäminen sekä asiakkaiden laatu. Hakukonemarkkinoinnin avulla suuryritykset voivat löytää asiakkaita, jotka ovat jo osana ostoprosessia, mikä taas mahdollistaa suuremman todennäköisyyden ostokäyttäytymiselle. Lisäksi muita havaittuja hyötyjä olivat brändinäkyvyyden kasvattaminen sekä kustannustehokkuus. Hakukonemarkkinoinnin hyödyntämisessä suurten yritysten tulee kiinnittää eritoten huomiota huolelliseen toteutukseen, eikä hakukonemarkkinoinnin merkitystä saa aliarvioida. Tämän lisäksi havaittiin, että suurtenyritysten on kannattavaa ryhtyä pitkiin optimointiprosesseihin, jotka toteutetaan hyödyntämällä yrityksen sisäisiä resursseja.
...
Search engine marketing has developed significantly with popularization of the internet, and today it is considered on of the most important areas of digital marketing. Search engines are part of almost everyone’s everyday life, there-fore it offers tremendous opportunities for companies. This thesis examines the search engine marketing, especially from the perspective of large companies, because previous research is very limited. Thesis explores search engine marketing and its basic functions, for example search engine optimization and search engine advertising. These functions and benefits that come with them are explored from the perspective of large companies’ characteristic, in addition the ways in which large companies should take advantage of search engine marketing. Biggest benefits are finding potential customers and the quality of the customers. With search engine marketing large companies can find customers, that are already part of the purchasing process, which again in-creases the probability buying behavior. In addition, other found benefits are increased brand visibility and cost efficiency. In utilizing search engine marketing, large companies should especially pay attention to careful implementation, and the importance of search engine marketing should not be underestimated. In addition to that, for large companies it is profitable to execute long optimization processes, by using company’s internal resources.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Review of search engine optimization techniques
Himmanen, Joonas (2022)Tämän tutkielman tarkoitus on saada ymmärrystä hakukoneoptimointiin ja sen eri tekniikkoihin. Koska on hyvin tärkeää tärkeää olla korkealla hakukoneiden kuten Googlen hakutuloksissa, nettisivut hyödyntävät erilaisia ... -
Yritysten hakukonemarkkinointi
Jämsén, Janne (2010) -
Hakukoneoptimoinnin käyttöönotto ja omaksuminen pienissä ja keskisuurissa yrityksissä
Karvinen, Tommi (2018)Nykypäivänä yrityksien on välttämätöntä toteuttaa markkinointiaan internetissä sen suuren kasvun vuoksi. Yksi tapa tavoitella näkyvyyttä internetissä yritykselle on hakukoneoptimointi, jolla pyritään kasvattamaan yrityksen ... -
Hakukonemarkkinoinnin tehokkuus B2B ja B2C asiakkaille autonvuokrausalalla Suomessa
Raikamo, Sasu (2012)Internetin nopea kasvu kaupankäynti-, viihde ja tietomediaksi on johtanut siihen, että yritysten on oltava internetissä. Internetin myötä perinteisesti markkinointiviestintää hallinneet markkinoinninkeinot ovat menettäneet ... -
Experts’ perceptions of the current best practices and the future of search engine optimization : a qualitative study
Tikka, Henri (2023)Tämä Pro-gradu tutkielma käsittelee hakukoneoptimoinnin tämänhetkisiä parhaita käytänteitä sekä tulevaisuudennäkymiä ja sen tavoitteena on luoda ymmärrystä alan asiantuntijoiden näkemyksistä näiden osalta. Valtaosa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.