“Hopefully nähdään” : North American Finnish language learners building community through virtual conversation hours
Muhonen, A. & Räsänen, E. (2020). “Hopefully nähdään” : North American Finnish language learners building community through virtual conversation hours. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11 (1). Retrieved from https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta...
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaDate
2020Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat, 2020
In the Finnish Studies Programs at two North-American universities, Finnish language students have collaborated online and participated in informal virtual conversational coffee hour meetings. These meetings are offered to complement students’ collaboration conducted during regular language classes. This article investigates what students talk about when they meet each other virtually and how they build a shared sense of community during these meetings.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2020/hopefully-nahdaan-north-american-finnish-language-learners-building-community-through-virtual-conversation-hoursMetadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Finnish Bookstagrammers’ Perceptions of Learning English through Literature and Participating in the Bookstagram Community
Lieska, Amalia (2022)Kirjallisuudella on historian saatossa ollut erilaisia funktioita kielenoppimisessa, ja sen merkitys tunnistetaan yhä. Perinteisesti kirjallisuuden avulla on opetettu muun muassa kielioppia ja sanastoa, mutta nykytutkimus ... -
Building self through foreign language learning : a case study of four adult language learners' emerging identities
Romo, Reetta (2015)Oppiminen on vahvasti sidoksissa identiteettiin, sillä se voi saada aikaan muutoksen ihmisessä niin ajatuksen, toiminnan kuin tekojenkin tasolla. Vieraan kielen oppimista onkin verrattu uuden identiteetin omaksumiseen, ... -
From interdepe[n]dence to agency : migrants as learners of English and Finnish in Finland
Hakkarainen, Tiina (2011)Maahanmuuttajien määrä Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti sitten 1990-luvun. Muutos väestörakenteessa vaikuttaa myös suomalaisten koulujen arkeen ja opettajien työhön, mutta tutkimusta maahanmuuttajista erityisesti ... -
“Ihmisiltä poissa” – away from people : language learning spaces in Finnish as a foreign language students’ chat during the covid-19 pandemic
Räsänen, Elisa; Muhonen, Anu (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Smart phones enable learners to practice language use in different spaces and environments beyond the classroom. Finnish language students in two North American universities participated in a collaborative chat project as ... -
Learning English through video games : Finnish learners' experiences
Väisänen, Ari-Pekka (2018)Videopelit ovat alati kasvava populaarikulttuurin ja viihteen muoto. Videopelit ovat saavuttaneet myös akateemisen tutkimustyön mielenkiinnon mm. tietokoneavusteisen kielenoppimisen (computer-assisted language learning, CALL) ...