Opetussuunnitelma haastaa kehittämään oppimisympäristöjä
Huovinen, T. (2017). Opetussuunnitelma haastaa kehittämään oppimisympäristöjä. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2017(1), 13-15.
Published in
Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettajaAuthors
Date
2017Copyright
© 2017 Liikunnan ja terveystiedon opettajat Ry
Oppiminen on uusien opetussuunnitelmien mukaan oppilaan aktiivista tavoitteenasettelua ja toimintaa vuorovaikutuksessa ympäristön ja siinä toimivien ihmisten kesken. Tällainen käsitys oppimisesta haastaa koulut kehittämään oppimisympäristöjään monipuolisiksi ja joustaviksi, erilaiset oppimisen tavat mahdollistaviksi tiloiksi.
Publisher
Liikunnan ja terveystiedon opettajat ry.ISSN Search the Publication Forum
2242-0134Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26886314
Metadata
Show full item recordCollections
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3164]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Esiopetuksen laatu oppimisympäristöjä havainnoimalla
Leppänen, Tytti (2015)Varhaiskasvatuksessa laatuasiat ovat nousseet puheenaiheeksi ja erilaisia laadunarvioinnin menetelmiä ja mittareita on kehitelty vuosia. Yksi maailmalla paljon käytetty oppimisympäristön laadunarvioinnin mittari on ECERS ... -
Juu vai ei digiteknologialle? : pandemia haastaa opettajia ja tutkijoita muuttamaan kysymyksiä teknologiatuetusta oppimisesta
Lämsä, Joni (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021)Koronaviruspandemian aikana olemme kaikki kehittyneet. Olemme kehittyneet epävarmuuden sietämisessä. Olemme kehittyneet digitaalisen teknologian hyödyntämisessä, kun maito on loppu ja leipäpussissa on vain murut jäljellä. ... -
Opettaja monikulttuurisuuden kohtaajana peruskoulun arjessa
Abahassine, Sami (2015)Kansainvälistyminen ja maahanmuutto vaikuttavat koko yhteiskuntaan ja muutokset näkyvät luonnollisesti myös kouluissa. Opettajat, kouluissa toimivina työntekijöinä ja kunnan virkamiehinä, kohtaavatkin työssään monia eri ... -
Tiedetään, mutta taidetaanko? : viidesluokkalaisten oppilaiden terveysosaaminen ja käsitykset hyvinvointiosaamisesta
Maaranen, Heidi (2017)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia ovat alakouluikäisten oppilaiden käsitykset hyvinvointiosaamisesta ja ¬-oppimisesta ja millainen on heidän terveysosaamisensa taso yleisesti sekä eritellen liikuntaan ja ... -
Soiton iloa ja musiikin lumoa : yhteissoiton vaikutus lapsen soittomotivaatioon ja luovuuteen soittoharrastuksen alkuvaiheessa
Kupari, Hanna (2017)Yhteissoiton avulla luodut musiikilliset elämykset ovat tärkeä osa lapsen musiikkiharrastuksen mielekkyyttä soittoharrastuksen alkuvaiheessa. Tässä työssä tutkin, kuinka yhteissoitto lasten sinfoniaorkesteri Trombissa ...