Show simple item record

dc.contributor.authorSiltanen, Mona
dc.date.accessioned2020-02-04T12:13:55Z
dc.date.available2020-02-04T12:13:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67729
dc.description.abstractOppimistyylit ja erilaiset niitä tukevat oppimisstrategiat ovat iso osa onnistunutta oppimista ja niitä on tutkittu paljon. Tämä tutkimus keskittyy suomalaisten lukion toisen vuoden opiskelijoiden oppimistyylien ja heidän käyttämiensä oppimisstrategioiden väliseen korrelaatioon. Tutkimus suoritettiin kaksiosaisella kyselyllä, jossa ensin haluttiin määrittää oppilaiden käyttämät oppimisstrategiat ja heidän ajatuksiaan niiden käytön takana. Toinen osa keskittyi vastaajien oppimistyylien määrittämiseen. Kyselyn tuloksista selvisi, että suurin osa vastaajista oli visuaalisia oppijoita. Toiseksi suurin ryhmä olivat auditiiviset ja kolmanneksi kinesteettiset oppijat. Taktiilisia oppijoita ei kyselyssä noussut esiin yhtään. Neljän päätyylin lisäksi esille nousi muutamia vastaajia, jotka olivat kahden tai useamman tyylin edustajia. Käytetyistä strategioista suurin osa pohjautui visuaalisuuteen. Auditiiviset ja tyylejä sekoittavat strategiat olivat myös suosiossa. Taktiilisten oppijoiden puutteesta huolimatta moni nimetty strategia pohjautui taktiilisiin työtapoihin. Oppimistyyleistä huolimatta käytetyt strategiat olivat pohjimmiltaan samat kaikilla vastaajilla. Tämä johtuunee siitä, että ihmiset usein toistavat heille tuttuja toimintatapoja ja koulussa oppilaita ei erotella eri oppimistyyleihin, vaan kaikille käytetään samoja keinoja. Näistä oppilaat poimivat itselleen parhaiten toimivat käytettäväksi omalla ajallaan.fi
dc.format.extent26
dc.language.isoen
dc.subject.otherlanguage learning strategies
dc.subject.otherlearning strategies
dc.subject.othervocabulary
dc.titleLearning styles versus learning strategies : how Finnish upper secondary schoolers study vocabulary
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202002041982
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysosanastot
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysooppimistyylit
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysoglossaries
dc.subject.ysolearning
dc.subject.ysolearning styles
dc.subject.ysolanguages
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysolanguage learning


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record