dc.contributor.author | Siltanen, Mona | |
dc.date.accessioned | 2020-02-04T12:13:55Z | |
dc.date.available | 2020-02-04T12:13:55Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67729 | |
dc.description.abstract | Oppimistyylit ja erilaiset niitä tukevat oppimisstrategiat ovat iso osa onnistunutta oppimista ja niitä on tutkittu paljon. Tämä tutkimus keskittyy suomalaisten lukion toisen vuoden opiskelijoiden oppimistyylien ja heidän käyttämiensä oppimisstrategioiden väliseen korrelaatioon. Tutkimus suoritettiin kaksiosaisella kyselyllä, jossa ensin haluttiin määrittää oppilaiden käyttämät oppimisstrategiat ja heidän ajatuksiaan niiden käytön takana. Toinen osa keskittyi vastaajien oppimistyylien määrittämiseen. Kyselyn tuloksista selvisi, että suurin osa vastaajista oli visuaalisia oppijoita. Toiseksi suurin ryhmä olivat auditiiviset ja kolmanneksi kinesteettiset oppijat. Taktiilisia oppijoita ei kyselyssä noussut esiin yhtään. Neljän päätyylin lisäksi esille nousi muutamia vastaajia, jotka olivat kahden tai useamman tyylin edustajia. Käytetyistä strategioista suurin osa pohjautui visuaalisuuteen. Auditiiviset ja tyylejä sekoittavat strategiat olivat myös suosiossa. Taktiilisten oppijoiden puutteesta huolimatta moni nimetty strategia pohjautui taktiilisiin työtapoihin. Oppimistyyleistä huolimatta käytetyt strategiat olivat pohjimmiltaan samat kaikilla vastaajilla. Tämä johtuunee siitä, että ihmiset usein toistavat heille tuttuja toimintatapoja ja koulussa oppilaita ei erotella eri oppimistyyleihin, vaan kaikille käytetään samoja keinoja. Näistä oppilaat poimivat itselleen parhaiten toimivat käytettäväksi omalla ajallaan. | fi |
dc.format.extent | 26 | |
dc.language.iso | en | |
dc.subject.other | language learning strategies | |
dc.subject.other | learning strategies | |
dc.subject.other | vocabulary | |
dc.title | Learning styles versus learning strategies : how Finnish upper secondary schoolers study vocabulary | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202002041982 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | sanastot | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | oppimistyylit | |
dc.subject.yso | kieli ja kielet | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | glossaries | |
dc.subject.yso | learning | |
dc.subject.yso | learning styles | |
dc.subject.yso | languages | |
dc.subject.yso | English language | |
dc.subject.yso | language learning | |