Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Videopalvelu YouTuben käyttö on arkipäivää tänään lähestulkoon kaikille, ja videopalvelun suosion valtaisa kasvu on herättänyt yritykset huomioimaan YouTuben kasvavan merkityksen markkinointikanavana. Tässä kandidaatin-tutkielmassa on tutkittu sitä, kuinka yritykset hyödyntävät YouTubea brändinrakentamisessa tuotesijoittelun avulla. Tutkielmassa esitellään mitkä ovat brändin tehtävät ja mitä brändäys tarkoittaa ja kuinka yritykset hyödyntävät tuotesijoittelun tuomia mahdollisuuksia YouTubessa. Tutkimuskysymyksenä toimii ”Miten yritykset hyödyntävät tuotesijoittelua brändin rakentamisessa YouTube -videopalvelussa?” Tutkielma on suoritettu tieteellisenä kirjallisuuskat-
sauksena. Tutkielman tuloksena todettiin, että brändien merkitys sosiaalisessa mediassa on kasvanut huomattavasti ja että YouTubesta on tullut keskeinen tapa monelle yritykselle tavoittaa varsinkin nuorempi asiakaskunta vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Sen lisäksi YouTubea hyödynnetään yhä enemmän
markkinoinnissa ja asiakaspalautteen saamisessa.
...
Nowdays YouTube is one the most visited websites on the internet and is well-
known website for almost everyone. The enormous growth of YouTube has
caused that many companies have realized its huge marketing potential. This
bachelor’s thesis discusses how brands (companies) benefit from YouTube
when it comes to building company’s brand by using product placement. I ex-
plain what is a brand, what brand building means, what product placement is,
how it is used and how companies might benefit from using it in YouTube. My
aim is to answer this research question ”How companies benefit from using
product placement in YouTube as a tool for branding?” The thesis was con-
ducted as a scientific literature review. The results were that brands meaning
has grown in social media and YouTube has become key factor for many to use
as a marketing platform to reach customers, especially younger ones. Especially
influencer marketing is on the rise. YouTube is nowdays used more and more
in marketing but also for getting feedback from customers.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Process of Selecting Influencers for Marketing Purposes in an Organisation
Huttula, Tia; Karjaluoto, Heikki (Springer, 2023)Influencer marketing practices are growing on social media channels, while the usage of other mass-media channels is decreasing, prompting organisations to search for new tools with which to communicate efficiently with ... -
Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
Rinne, Joonas (2020)Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan ... -
24 strings bass solo : following the footsteps of successful YouTube-musicians in creating and building personal brands of YouTube
Kujanen, Päivi (2023)Liiketoiminta musiikin ympärillä, suurelta osin digitaalisen vallankumouksen myötä, on viimeisten vuosikymmenten aikana kokenut radikaalin muutoksen. Tämä ”vuosisadan suurin muutos” on mullistanut musiikin kuuntelun, ... -
The Authenticity of Micro-influencers Producing Paid Content for Social Media in Viet Nam
Pham, Phuong Anh (2023)Recently, influencer marketing is not only welcomed by brands, but the topic also attracts scholars’ attention. With the rise of e-commerce, social media and influencer marketing in Viet Nam, many brands can easily reach ... -
Sosiaalisen median vaikutukset kilpaurheilujoukkueen brändipääomaan : tutkimus suomalaisen Lentopallon Mestaruusliigasta
Heinonen, Laura (2021)Digitaalisuuden ja teknologian kehityksen seurauksena sekä brändäys että markkinointi ovat murroksessa. Brändien strateginen johtaminen ja brändipääoman rakentaminen ovat kriittisiä tekijöitä liiketoiminnan menestyksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.