University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Yritysten tuotesijoittelu ja brändäys YouTubessa

Thumbnail
View/Open
312.3Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Hietala, Waltteri
Date
2019
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Videopalvelu YouTuben käyttö on arkipäivää tänään lähestulkoon kaikille, ja videopalvelun suosion valtaisa kasvu on herättänyt yritykset huomioimaan YouTuben kasvavan merkityksen markkinointikanavana. Tässä kandidaatin-tutkielmassa on tutkittu sitä, kuinka yritykset hyödyntävät YouTubea brändinrakentamisessa tuotesijoittelun avulla. Tutkielmassa esitellään mitkä ovat brändin tehtävät ja mitä brändäys tarkoittaa ja kuinka yritykset hyödyntävät tuotesijoittelun tuomia mahdollisuuksia YouTubessa. Tutkimuskysymyksenä toimii ”Miten yritykset hyödyntävät tuotesijoittelua brändin rakentamisessa YouTube -videopalvelussa?” Tutkielma on suoritettu tieteellisenä kirjallisuuskat- sauksena. Tutkielman tuloksena todettiin, että brändien merkitys sosiaalisessa mediassa on kasvanut huomattavasti ja että YouTubesta on tullut keskeinen tapa monelle yritykselle tavoittaa varsinkin nuorempi asiakaskunta vaikuttajamarkkinoinnin avulla. Sen lisäksi YouTubea hyödynnetään yhä enemmän markkinoinnissa ja asiakaspalautteen saamisessa. ...
 
Nowdays YouTube is one the most visited websites on the internet and is well- known website for almost everyone. The enormous growth of YouTube has caused that many companies have realized its huge marketing potential. This bachelor’s thesis discusses how brands (companies) benefit from YouTube when it comes to building company’s brand by using product placement. I ex- plain what is a brand, what brand building means, what product placement is, how it is used and how companies might benefit from using it in YouTube. My aim is to answer this research question ”How companies benefit from using product placement in YouTube as a tool for branding?” The thesis was con- ducted as a scientific literature review. The results were that brands meaning has grown in social media and YouTube has become key factor for many to use as a marketing platform to reach customers, especially younger ones. Especially influencer marketing is on the rise. YouTube is nowdays used more and more in marketing but also for getting feedback from customers. ...
 
Keywords
vaikuttajamarkkinointi brändit sosiaalinen media markkinointi brändäys tuotesijoittelu YouTube
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202002031955

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [3986]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa 

    Rinne, Joonas (2020)
    Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan ...
  • Vaikuttajamarkkinointi sosiaalisessa mediassa : miten nuoret kuluttajat kokevat kaupalliset yhteistyöt 

    Saranpää, Toni (2018)
    Sosiaalisen median vaikuttajien ja heidän kauttaan tapahtuvan vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen on lisännyt yrityksissä suosiotaan viimeisten vuosien aikana merkittävästi. Tästä huolimatta sitä ei ole tutkittu vielä ...
  • Sosiaalisen median vaikutukset kilpaurheilujoukkueen brändipääomaan : tutkimus suomalaisen Lentopallon Mestaruusliigasta 

    Heinonen, Laura (2021)
    Digitaalisuuden ja teknologian kehityksen seurauksena sekä brändäys että markkinointi ovat murroksessa. Brändien strateginen johtaminen ja brändipääoman rakentaminen ovat kriittisiä tekijöitä liiketoiminnan menestyksen ...
  • Digitization of the communication and its implications for marketing 

    Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014)
  • Henkilöbrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa 

    Pasanen, Janika (2020)
    Henkilöbrändäys on varsin uusi ilmiö työelämässä, eikä siitä ole tehty vielä paljoakaan aiempaa tutkimusta. Tämän vuoksi on relevanttia tutkia henkilöbrändin rakentamista ja vertailla sitä yritysbrändin rakentamiseen, jota ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre