Learning environments : Finnish approaches and practices
Szabó, T. P. (2019). Learning environments : Finnish approaches and practices. In T. P. Szabó, K. Fenyvesi, G. Soundararaj, & T. Kangasvieri (Eds.), Everyday Creativity : Boosting creative resources with Finnish models of Education. Teachers' Handbook. Jyväskylän yliopisto. https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66599
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© 2019 University of Jyväskylä, “Everyday Creativity” Consortium
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoEmojulkaisun ISBN
978-951-39-7856-3Kuuluu julkaisuun
Everyday Creativity : Boosting creative resources with Finnish models of Education. Teachers' HandbookAsiasanat
Alkuperäislähde
https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66599Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/34007846
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
This project has been funded with support from the European Commission. Project no.: 2017-1-RO01-KA201-037185Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Culture matters : exploring pedagogical approaches to outdoor environments in London and Helsinki
Seinelä, Riina (2019)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan ulkoympäristöissä tapahtuvaa varhaiskasvatuksen opettajien lapsille järjestämää pedagogista toimintaa Helsingissä ja Lontoossa. Samalla selvitetään opettajien ajatuksia ja työkäytäntöjä ... -
An Ecological Dynamics Approach to Understanding Human-Environment Interactions in the Adventure Sport Context : Implications for Research and Practice
Immonen, Tuomas; Brymer, Eric; Davids, Keith; Jaakkola, Timo (MDPI AG, 2022)The last few decades have witnessed a surge of interest in adventure sports, and has led to an emerging research focus on these activities. However, recent conceptual analyses and scientific reviews have highlighted a ... -
Using a blended approach to enrich MOOCs on Finnish education
Kananen, Päivi; Kiviniemi, Ari; Kytölä, Liisa; Nykopp, Minna (European Association of Distance Teaching Universities, 2021)Blended education embraces various combinations of face-to-face and online teaching. It has become a normal part of higher education degree programmes. Since the late 1990s, the Open University of the University of Jyväskylä ... -
Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach
Pollari, Pirjo; Leontjev, Dmitri (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)In Finland, teachers have considerable autonomy over their assessment practices. Recent studies suggest that FL/L2 teachers, particularly at the upper secondary school, primarily focus on summative assessment rather than ... -
University Exchange Students’ Practices of Learning Finnish : A Language Ecological Approach to Affordances in Linguistic Landscapes
Szabó, Tamás Péter; Dufva, Hannele (Springer International Publishing, 2020)In linguistic landscape (LL) studies, various projects have demonstrated how language learners benefit from tasks that involve the documentation and interpretation of the LL. In this chapter, we investigate how Finnish as ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.