A bibliography on Schoolscapes: a Linguistic Landscape Approach to Learning Environments
A Bibliography on Schoolscapes: a Linguistic Landscape Approach to Learning Environments
Szabó, Tamás; Brown, Kara D.. (2024). A Bibliography on Schoolscapes: a Linguistic Landscape Approach to Learning Environments. V. 1.9.2023. University of Jyväskylä. 10.17011/jyx/dataset/95366
Päivämäärä
2024Pääsyrajoitukset
Whole dataset will be available after embargo period on 2024-09-30
Tekijänoikeudet
Szabó, Tamás and University of Jyväskylä
This bibliography cosists of 161 sources used for the the review book chapter "Schoolscapes: a Linguistic Landscape Approach to Learning Environments" written by Tamás Péter Szabó and Kara D. Brown. The reference list is Appendix 1 of the book chapter. Kirjallisuusluettelo koostuu 161 lähteestä, joita analysoitiin Tamás Péter Szabón ja Kara D. Brownin kirjoittamassa katsauksessa "Schoolscapes: a Linguistic Landscape Approach to Learning Environments". Lähdeluettelo on kirjan luvun liite 1.
Julkaisija
University of JyväskyläAsiasanat
Aineisto tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/ResearchDataset/215927322
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Tutkimusdata [250]
Rahoittaja(t)
Lisenssi
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Culture matters : exploring pedagogical approaches to outdoor environments in London and Helsinki
Seinelä, Riina (2019)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan ulkoympäristöissä tapahtuvaa varhaiskasvatuksen opettajien lapsille järjestämää pedagogista toimintaa Helsingissä ja Lontoossa. Samalla selvitetään opettajien ajatuksia ja työkäytäntöjä ... -
Parents Interpreting their Children's Schoolscapes : Building an Insider's Perspective
Szabo, Tamás Péter; Troyer, Robert A. (Bloomsbury Academic, 2020) -
Building participatory video projects for multilingual schoolscapes
Szabó, Tamás Péter; Laihonen, Petteri (Routledge, 2024)Educational actions that establish connections between language, culture, and power construct ideologies of languages and their speakers. The study of linguistic landscapes in education (i.e. schoolscapes) offers a lens ... -
Schoolscaping in the third space : The case of the Language Introduction Programme in Sweden
Wedin, Åsa (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2021)The aim of this paper is to trace students’ multilingualism and agency in the schoolscape of the Language Introduction Programme (LIP) in one Swedish upper secondary school. Through linguistic schoolscaping, the study ... -
The environment of a bilingual classroom as an interactional resource
Jakonen, Teppo (Elsevier, 2018)Both schoolscape studies and recent conversation analytic (CA) research on classroom interaction have demonstrated that material artefacts such as images, texts and different kinds of objects found in classrooms have a ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.