Conclusion: Lessons Learnt With and Through Visual Narratives of Lived Multilingualism, and a Research Agenda
Melo-Pfeifer, S., & Kalaja, P. (2019). Conclusion: Lessons Learnt With and Through Visual Narratives of Lived Multilingualism, and a Research Agenda. In P. Kalaja, & S. Melo-Pfeifer (Eds.), Visualising Multilingual Lives : More Than Words (pp. 275-284). Multilingual Matters.
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© The Authors, 2019
Julkaisija
Multilingual MattersEmojulkaisun ISBN
978-1-78892-260-9Kuuluu julkaisuun
Visualising Multilingual Lives : More Than WordsAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28838245
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
A research on Finnish-Chinese children’s bilingual identity through multiliteracies : a case study of Chinese heritage learners in Central Finland
Li, Qingyang (2019)Research on the bilingual identity of heritage language learners is a field emerging at the turn of the 21st century. This study explored the Chinese identity and Finnish identity of a group of Chinese heritage learners ... -
Investigating young Finnish CLIL pupils’ perceptions of foreign language use through visual narratives
Mäntylä, Katja; Roiha, Anssi; Dufva, Hannele (John Benjamins Publishing Company, 2023)This article explores how pupils in early CLIL (Content and Language Integrated Learning) education perceive language skills and use. The participants were 25 French-medium and 16 English-medium CLIL pupils in Grade 2 (aged ... -
Conclusion : Lessons Learnt and Future Avenues for ArtsBased Approaches in Applied Language Studies for Social Justice
Melo-Pfeifer, Sílvia; Kalaja, Paula (Multilingual Matters, 2025) -
Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2020)Tässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin ... -
“Sit mulla ois ollut jotain niinku personality issues” : linguistic identities of plurilinguals
Habte, Yohana Tewelde (2021)Vuoteen 2030 mennessä joka viides lapsi Helsingissä puhuu suomea toisena kielenään. Monikieliset lapset ovat jo usean vuoden ajan vaatineet huomiota, joka nostaisi heidän rikkaan ja moninaisen kielenkäyttönsä negatiivisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.