Investigating young Finnish CLIL pupils’ perceptions of foreign language use through visual narratives
Mäntylä, K., Roiha, A., & Dufva, H. (2023). Investigating young Finnish CLIL pupils’ perceptions of foreign language use through visual narratives. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 11(1), 29-54. https://doi.org/10.1075/jicb.21033.man
Julkaistu sarjassa
Journal of Immersion and Content-Based Language EducationPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2022 John Benjamins Publishing Company
This article explores how pupils in early CLIL (Content and Language Integrated Learning) education perceive language skills and use. The participants were 25 French-medium and 16 English-medium CLIL pupils in Grade 2 (aged 8 years). They had received CLIL education since the 1st Grade. The data were visual narratives drawn by the pupils and some associated open-ended questions they answered in writing. The data were analyzed using visual and content analysis. The results show that the pupils’ perceptions of language were a combination of traditional and modern views of language. The pupils compartmentalized the different languages as separate entities. They mostly saw language being used with native speakers. Technological artefacts were absent even though they are an integral part of children’s life in Finland. Also, the pupils considered language being a vehicle for oral communication outside school. The results bear implications for CLIL education and early language teaching in general.
...
Julkaisija
John Benjamins Publishing CompanyISSN Hae Julkaisufoorumista
2212-8433Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/147292589
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teaching English through visual arts to 9th graders in Finnish comprehensive school: a material package
Tolvanen, Nina (2018)Opetushallitus julkaisi vuonna 2014 uudet perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPS), jotka otettiin asteittain käyttöön vuonna 2016. Uudessa OPS:issa kannustetaan muun muassa laaja-alaiseen osaamiseen, oppiaineiden ... -
"Kattokaa nyt missa? se kieli on" : English and French teachers' views on pronunciation and its teaching
Kauppinen, Joonas (2015)Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä mieltä suomalaiset englannin ja ranskan opettajat ovat ääntämisen roolista kieltenopetuksessa, ja millaisin keinoin he tukevat oppilaidensa ääntämisen oppimista. Alan ... -
Finnish 2nd graders' beliefs about the English language and learning English
Smedberg, Johanna (2023)Suomen hallitus linjasi vuonna 2018, että ensimmäisen vieraan kielen tai toisen kotimaisen kielen opiskelu aloitetaan kaikissa Suomen peruskouluissa jo ensimmäisellä luokalla vuoden 2020 alusta lähtien. Ennen vuotta 2020 ... -
Pleasure reading in English and in Finnish : The experiences of English language university students in Finland
Härkönen, Jenna (2024)Vieraalla kielellä vapaa-ajan lukemisella on todettu olevan positiivisia vaikutuksia kielen oppimisen kannalta. On todettu, että se voi parantaa esimerkiksi vieraan kielen luetun ymmärtämistä, lukunopeutta, kielioppia, ... -
Investigating former pupils’ experiences and perceptions of CLIL in Finland : a retrospective analysis
Roiha, Anssi (Taylor & Francis, 2019)The educational approach known as Content and Language Integrated Learning (CLIL), in which content is taught partly through a foreign language, has gained great popularity in Europe in the past few decades. In Finland, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.