Show simple item record

dc.contributor.authorLeino, Kaisa
dc.date.accessioned2019-12-18T07:30:16Z
dc.date.available2019-12-18T07:30:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationLeino, Kaisa (2019). Monilukutaito tietoyhteiskunnan avaintaitona. Ruusupuiston kärkiuutiset, 2019 (5). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2019/2
dc.identifier.otherCONVID_33818822
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66906
dc.description.abstractMarraskuussa 2019 julkaistiin Kansainvälisen monilukutaidon ja ohjelmoinnillisen ajattelun tutkimuksen eli ICILS 2018 -tutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa tarkasteltiin 8.-luokkalaisten nuorten osaamista sekä nuorten ja heidän opettajiensa näkemyksiä monilukutaidon ja ohjelmoinnillisen ajattelun oppimisesta sekä tietoteknologian käytöstä. Tässä kirjoituksessa tarkastelen monilukutaidon tehtävien sisältöjä ja nostan esiin osaamisalueita, joihin opetuksessa olisi hyvä kiinnittää huomiota aiempaa enemmän.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofseriesRuusupuiston kärkiuutiset
dc.relation.urihttps://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2019/2
dc.rightsCC BY 4.0
dc.titleMonilukutaito tietoyhteiskunnan avaintaitona
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201912185381
dc.contributor.laitosKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.laitosFinnish Institute for Educational Researchen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.numberinseries5
dc.relation.volume2019
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2019
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysotietotekniikka
dc.subject.ysomonilukutaito
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5462
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p28850
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY 4.0