Monilukutaito tietoyhteiskunnan avaintaitona

Abstract
Marraskuussa 2019 julkaistiin Kansainvälisen monilukutaidon ja ohjelmoinnillisen ajattelun tutkimuksen eli ICILS 2018 -tutkimuksen tulokset. Tutkimuksessa tarkasteltiin 8.-luokkalaisten nuorten osaamista sekä nuorten ja heidän opettajiensa näkemyksiä monilukutaidon ja ohjelmoinnillisen ajattelun oppimisesta sekä tietoteknologian käytöstä. Tässä kirjoituksessa tarkastelen monilukutaidon tehtävien sisältöjä ja nostan esiin osaamisalueita, joihin opetuksessa olisi hyvä kiinnittää huomiota aiempaa enemmän.
Main Author
Format
Articles Newspaper article
Published
2019
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Jyväskylän yliopisto
Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/5-2019/2
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201912185381Käytä tätä linkitykseen.
Review status
Non-peer reviewed
Language
Finnish
Published in
Ruusupuiston kärkiuutiset
Citation
License
CC BY 4.0Open Access
Copyright© Kirjoittaja & Jyväskylän yliopisto, 2019

Share