Show simple item record

dc.contributor.authorKalmi, Panu
dc.contributor.authorMaliranta, Mika
dc.contributor.authorAlanko, Saija
dc.date.accessioned2019-12-10T13:05:11Z
dc.date.available2019-12-10T13:05:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKalmi, Panu; Maliranta, Mika; Alanko, Saija (2019). Kohti tiiviimpää vuorovaikutusta koulujen taloustiedon opetuksen ja taloustieteen välillä. Kansantaloudellinen aikakauskirja, 115 (4), 604-619. https://www.taloustieteellinenyhdistys.fi/wp-content/uploads/2019/11/KAK_4_2019_WEB-26-41.pdf
dc.identifier.otherCONVID_33748319
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66710
dc.description.abstractTässä artikkelissa käsitellemme yliopiston taloustieteen opetuksen näkökulmasta sitä, miten taloustietoa tulisi mielestämme opettaa suomalaisessa koulujärjestelmässä. Vertailemme suomalaisia oppikirjoja ja valtakunnallista opetussuunnitelmaa yhdysvaltalaisiin standardeihin, joita johtavat taloustieteilijät ovat olleet luomassa. Käymme läpi myös erilaisia valintoja opetussisältöihin ja -menetelmiin liittyen. Tarkastelemme myös opintopolkua lukiosta yliopistoon ja sitä, pitäisikö taloustiedon olla oma erillinen oppiaineensa. Keskeinen suosituksemme on, että taloustieteilijöiden tulisi osallistua enemmän koulujen taloustiedon oppimateriaalin luomiseen ja sen arvioimiseen. Korostamme myös opettajien täydennyskoulutuksen roolia opetuksen kehittämisessä.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.publisherKansantaloudellinen yhdistys
dc.relation.ispartofseriesKansantaloudellinen aikakauskirja
dc.relation.urihttps://www.taloustieteellinenyhdistys.fi/wp-content/uploads/2019/11/KAK_4_2019_WEB-26-41.pdf
dc.rightsIn Copyright
dc.titleKohti tiiviimpää vuorovaikutusta koulujen taloustiedon opetuksen ja taloustieteen välillä
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201912105178
dc.contributor.laitosKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.laitosSchool of Business and Economicsen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange604-619
dc.relation.issn0022-8427
dc.relation.numberinseries4
dc.relation.volume115
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2019 Kansantaloudellinen yhdistys
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysotaloustieto
dc.subject.ysotaloustieteet
dc.subject.ysoopetusmenetelmät
dc.subject.ysoyhteistyö
dc.subject.ysoopetussuunnitelmat
dc.subject.ysooppikirjat
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5295
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2849
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p988
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6334
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5140
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p159
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
jyx.fundinginformationTutkimus on saanut rahoitusta Suomen Akatemian hankkeista nr. 305292 ja 327241.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright