dc.contributor.author | Ennser-Kananen, Johanna | |
dc.contributor.author | Riuttanen, Sanna | |
dc.contributor.author | Saarinen, Taina | |
dc.date.accessioned | 2019-12-10T08:31:39Z | |
dc.date.available | 2019-12-10T08:31:39Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Ennser-Kananen, J., Riuttanen, S., & Saarinen, T. (2019). Got access? : how to improve language education for all in Nordic compulsory education. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>10</i>(7). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2019/got-access-how-to-improve-language-education-for-all-in-nordic-compulsory-education" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2019/got-access-how-to-improve-language-education-for-all-in-nordic-compulsory-education</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_33730224 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/66692 | |
dc.description.abstract | What are barriers to high-quality language education? How do we increase the variety in languages students learn? How do we promote, support, and foster multilingual, multicultural and other kinds of diversities? These and other hard questions kept the participants of the RECLAS-symposium on Access to language education busy on November 28, 2019. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2019/got-access-how-to-improve-language-education-for-all-in-nordic-compulsory-education | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.title | Got access? : how to improve language education for all in Nordic compulsory education | |
dc.type | magazine article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201912105158 | |
dc.contributor.laitos | Soveltavan kielentutkimuksen keskus | fi |
dc.contributor.laitos | Koulutuksen tutkimuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Centre for Applied Language Studies | en |
dc.contributor.laitos | Finnish Institute for Educational Research | en |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/43KC-T6DC | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 7 | |
dc.relation.volume | 10 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittajat, 2019 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.relation.grantnumber | 332390 | |
dc.subject.yso | monikulttuurisuus | |
dc.subject.yso | saatavuus | |
dc.subject.yso | monikielisyys | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10647 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p859 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6720 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38117 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.relation.funder | Academy of Finland | en |
dc.relation.funder | Suomen Akatemia | fi |
jyx.fundingprogram | Academy Research Fellow, AoF | en |
jyx.fundingprogram | Akatemiatutkija, SA | fi |
dc.type.okm | D1 | |