Kielikoulutuksen saavutettavuus eurooppalaisessa perusopetuksessa : pääsyn, mahdollistumisen ja arvon näkökulmia
Kyckling, E., Vaarala, H., Ennser-Kananen, J., Saarinen, T. & Suur-Askola, L.-M. (2019). Kielikoulutuksen saavutettavuus eurooppalaisessa perusopetuksessa. Pääsyn, mahdollistumisen ja arvon näkökulmia. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus. Saatavilla: URN:ISBN:978-951-39-7817-4
Authors
Date
2019Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskusISBN
978-951-39-7817-4Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Elektroniset kirjat [551]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Access to Language Education in European Comprehensive Education : Getting in, getting it, getting out : Summary in English
Kyckling, Erja; Vaarala, Heidi; Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina; Suur-Askola, Laura-Maija (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2019)In this report, which was commissioned by the Finnish Ministry of Education and Culture (MEC), we examine the accessibility of language education and related equality-enhancing policies at an international level. The report ... -
Kuntanäkökulmaa kansallisen kielivarannon kehittämiseen
Kyckling, Erja; Skinnari, Kristiina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018) -
Hupenevat kielivalinnat : kehnoa kielikoulutuspolitiikkaa vai kielenoppimismotivaatiota?
Kangasvieri, Teija (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Artikkelissa tarkastellaan suomalaisen perusopetuksen yläkoululaisten vieraan kielen oppimismotivaatiota. Tutkimuksessani selvitin muun muassa oppilaiden vieraiden kielten motivaatioprofiileja, nykyistä kieliminää ennustavia ... -
Teknologiakasvatuksen tulevaisuus suomalaisessa perusopetuksessa : käsityön juurilta kohti uutta
Niiranen, Sonja; Rasinen, Aki (Suomen kasvatustieteellinen seura; Koulutuksen tutkimuslaitos, 2022)Tämä tutkimus on osa kansainvälistä yhteistyötä, jonka tavoitteena on selvittää teknologiakasvatuksen nykyisiä ja tulevia kehityssuuntia ja siihen vaikuttavia ilmiöitä. Suomessa tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella ...