Access to Language Education in European Comprehensive Education : Getting in, getting it, getting out : Summary in English
Kyckling, E., Vaarala, H., Ennser-Kananen, J., Saarinen, T., & Suur-Askola, L.-M. (2019). Access to Language Education in European Comprehensive Education : Getting in, getting it, getting out : Summary in English. [Kielikoulutuksen saavutettavuus eurooppalaisessa perusopetuksessa : pääsyn, mahdollistumisen ja arvon näkökulmia.] Jyväskylä, University of Jyväskylä, Center for Applied Language Studies. Available: URN:NBN:fi:jyu-202403212546
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© 2019 Jyväskylän yliopisto/Soveltavan kielentutkimuksen keskus ja kirjoittajat
In this report, which was commissioned by the Finnish Ministry of Education and Culture (MEC), we examine the accessibility of language education and related equality-enhancing policies at an international level. The report maps the accessibility of language learning in basic (compulsory) education at the level of the European Union as well as in five Nordic or EU member countries that participated in our case study (Sweden, Norway, Denmark, Austria, and Slovenia). The situation in Finland is examined in relation to the other contexts. Our key objective is to promote the accessibility of language education in order to reinforce equal opportunities for learning. Tässä opetus- ja kulttuuriministeriön tilaamassa selvityksessä tarkastellaan kieltenopetuksen saavutettavuutta ja tasa-arvoa edistäviä politiikkatoimia kansainvälisellä tasolla. Selvityksessä kartoitetaan perusopetuksen (compulsory education) kieltenopetuksen saavutettavuutta sekä Euroopan unionin tasolla että viidessä pohjoismaisessa tai Euroopan unioniin kuuluvassa tapaustutkimusmaassa (Ruotsi, Norja, Tanska, Itävalta ja Slovenia). Selvityksessä Suomen tilannetta suhteutetaan muihin konteksteihin. Selvityksen keskeisenä tavoitteena on tukea kieltenopetuksen saavutettavuutta tasa-arvoisten oppimismahdollisuuksien vahvistamiseksi.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskusISBN
978-951-39-7817-4Asiasanat
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7817-4Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33541899
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Language Reserve. Now! Follow-up on Pyykkö’s Report Multilingualism into a strength (2017) : Summary in English
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2021) -
Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2020)Tässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin ... -
Opettajaopiskelijoiden kielitoinen toimijuus monikielisten oppijoiden etäohjauksessa
Aalto, Eija; Skinnari, Kristiina; Mård-Miettinen, Karita; Siponkoski, Milka (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, 2022)Artikkelissa tarkastellaan opettajaopiskelijoiden kielitietoista toimijuutta ohjaustilanteessa, jossa he tukevat etäyhteyksin eri-ikäisiä monikielisiä oppijoita. Ennestään tuntemattomien monikielisten oppijoiden ohjaaminen ... -
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Kielivaranto. Nyt! : monikielisyys vahvuudeksi -selvityksen (2017) seuranta
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.