CLIL modules and their affective impact on students with high English anxiety and low self-efficacy
Ohlberger, S. & Wegner, C. (2019). CLIL modules and their affective impact on students with high English anxiety and low self-efficacy. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (3), 1-15. doi:10.17011/apples/urn.201906253409
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Authors, 2019
Many studies in recent years focused on the efficiency of bilingual education in different school settings. If a school pursues a regular implementation of CLIL modules instead of the establishment of proper CLIL streams, the student group that is affected by this teaching approach is much more diverse when compared to the preselected CLIL stream groups. In this regard, also students with high English anxiety and low self-efficacy will have to participate in the modules and it is particularly interesting to see how these student types deal with teaching units held in a foreign language. The study at hand presents results from an intervention at German schools with two biology units taught in English. Students aged 15 to 16 rated the affective effects of these modules by filling in a pre-post-follow up questionnaire. Results show that English anxiety can indeed be lowered, while students’ self-efficacy increases due to this intervention. Obviously, more research has to confirm whether this is the case for other age groups and subjects as well. Nonetheless, it is a good start to recommend employing CLIL modules on a greater scale since the effects are substantial even if students do not willingly choose to take part in CLIL.
...
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Foreign language anxiety toward the English language among Finnish primary school third and fourth grade students
Pulkkinen, Ella (2024)Kun ahdistus vierasta kieltä kohtaan tulee esiin oppimistilanteissa, puhutaan ilmiöstä nimeltä vieraan kielen kieliahdistus. Kieliahdistus ilmenee jokaisella oppijalla yksilöllisesti, mutta aiemmat tutkimukset aiheesta ... -
Spoken foreign language anxiety during English lessons among junior high school students
Härmälä, Jesse (2022)Vieraan kielen puhuminen voi aiheuttaa ihmisissä jännityksen tunteita. Vieraan kielen puhumisesta aiheutuvaa jännitystä ja kieliahdistusta on tutkittu jo 1980-luvun loppupuolelta lähtien. Kieliahdistukseen voi liittyä ... -
Subject expertise among teacher students of English and Swedish : the ideal language teacher and self-efficacy beliefs
Tupala, Maria (2015)Käsitykset kielen oppimisesta ja opettamisesta ovat muuttuneet kielen rakenteita korostavista näkemyksistä yhä enemmän kommunikatiivisiksi (Abrahamsson 2009). Tämän tutkielman lähtökohtana onkin havainnoida näiden muuttuvien ... -
(Dis)empowering assessment? : assessment as experienced by students in their upper secondary school EFL studies
Pollari, Pirjo (University of Jyväskylä, 2017)Assessment has a great deal of power over students. However, there is little research on how students experience assessment and its power in the school context. The purpose of this mixed-methods study is therefore to ... -
Gender, identity and representation in video games : an elective discourse-oriented course for Finnish EFL upper secondary school students
Rautiainen, Miika (2015)Suomen koulujen opetussuunnitelmat pyrkivät toteuttamaan ja edistämään tasa-arvoa, mutta tasa-arvon toteutuminen koulujen arjessa vaatii vielä työtä. Samaan aikaan videopeleistä on tullut suosittu harrastus nuorten ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.