Show simple item record

dc.contributor.advisorUusitalo, Outi
dc.contributor.authorLaakkonen, Anna
dc.date.accessioned2019-06-14T13:08:38Z
dc.date.available2019-06-14T13:08:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64651
dc.description.abstractPro gradu – tutkielmassa tarkastellaan case –yrityksen verkkosivujen sisällön vaikutusta asiakaspolkuun. Tutkielma laadittiin paperi- ja selluteollisuuden parissa toimivalle markkinajohtajalle, jonka asiakaskunta koostuu suurimmaksi osaksi vakiintuneista asiakkaista. Tämän takia verkkosivujen tarkoitus ei ole hankkia uusia asiakkaita, vaan ylläpitää jo olemassa olevia asiakas- ja sidosryhmäsuhteita. Tutkielman avulla haettiin vastauksia kysymyksiin: Millaiset verkkosivujen tarjoamat sisällöt; tarjottu informaatio ja visuaaliset tekijät, tukevat asiakaspolkua? Miten asiakkaiden arvo-odotukset ovat yhteydessä yrityksen tuottaman sisällön kanssa? Auttavatko sisällössä käytetyt avainsanat tuomaan kävijävirtaa verkkosivuille? Tutkielmassa tarkastellaan verkkosivujen asiakaspolkuun sidoksissa olevia teorioita asiakaskokemuksesta, arvon muodostumisesta ja sisältömarkkinoinnista. Tutkimus on tapaustutkimus, jonka takia tutkimusmenetelminä toimivat yrityksen verkkosivujen havainnointi, verkkosivujen kävijäliikenteen analysointi, hakukoneoptimoinnin testaus sekä määrällinen kyselytutkimus. Tutkimustuloksista selvisi, että verkkosivujen navigoinnin sujuvuus ja verkkosivujen rakenne vaikuttavat asiakaspolkuun. Lisäksi sisällössä hyödynnetyt avainsanat vaikuttavat hakukoneoptimointiin, mikä on liitoksissa verkkosivujen laskeutumissivujen kanssa. Yrityksen tarjoama sisältö muodostaa arvon vierailijalle käytön aikana, joihin myös vaikuttaa se, vastaako yrityksen tarjonta odotuksia. Asiakaskokemuksen muodostumisessa yrityksen ja asiakkaan välinen vuorovaikutus luo arvon, jonka takia moni tekijä vaikuttaa prosessiin. Siksi yrityksen on markkinointiaan tehdessä huomioitava kaikki nämä osatekijät onnistuneen asiakaskokemuksen aikaansaamiseksi.fi
dc.format.extent100
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleVerkkosivujen sisältö asiakaspolun tukena : case paperi- ja selluteollisuuden markkinajohtaja
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201906143242
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoavainsanat
dc.subject.ysoWWW-sivut
dc.subject.ysoasiakaskokemus
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysoarvonluonti
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record