dc.contributor.advisor | Makkonen, Pekka | |
dc.contributor.author | Saloranta, Tuomo | |
dc.date.accessioned | 2019-05-24T06:35:25Z | |
dc.date.available | 2019-05-24T06:35:25Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64173 | |
dc.description.abstract | Tässä kandidaatintutkielmassa käydään läpi analyyttisen asiakkuuksien hallinnan hyväksikäyttö mobiilipelien kehittämisessä ja vastataan kysymykseen: ”miten analyyttinen asiakkuuksien hallinta auttaa mobiilipelien suunnittelussa”. Tutkielmassa käydään myös läpi asiakassegmentointiin vaikuttavia tekijöitä, kuten mobiilipelien ansaintamallit, sekä tavat, joilla operationaalinen asiakkuuksien hallinta kerryttää asiakasdataa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuus katsauksena. Lähteinä on käytetty Google Scholar- ja IEEE Xplore -kirjastoista löydettyä tieteellistä materiaalia. Useiden lähteiden perusteella, analyyttisen asiakkuuksien hallinnan vahvuus mobiilipelien kehittämisessä on asiakaskunnan ja heidän tarpeidensa kartoittamisessa, sekä oikeanlaisen monetisaation -strategian valitsemisessa suhteessa valittuun asiakassegmenttiin. | fi |
dc.description.abstract | This bachelor’s thesis aims to elucidate the benefits of using analytical customer relationship management as part of mobile game’s development process. It intends to find an answer to the following question: “how can analytical customer relationship management help at mobile game development”. It also undergoes topics, such as customer segmentation, mobile game monetization techniques and how to collect customer data. This thesis is written in the form of a literature review using various scientific sources. The sources has been collected using Google Scholar and IEEE Xplore -libraries. According to these sources, the greatest benefit of using analytical customer relationship management, is in selecting the correct customer base for your organization and to understand their needs regarding mobile games. | en |
dc.format.extent | 31 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | monetisaatio | |
dc.subject.other | analyyttinen asiakkuuksien hallinta | |
dc.title | Analyyttinen asiakkuuksien hallinta mobiilipelien kehittämisessä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201905242787 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | asiakkuudenhallinta | |
dc.subject.yso | asiakkuus | |
dc.subject.yso | mobiilipelit | |
dc.subject.yso | asiakassegmentointi | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | digitaaliset pelit | |
dc.subject.yso | data | |
dc.rights.accessrights | Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.. | fi |
dc.rights.accessrights | The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities). | en |