Show simple item record

dc.contributor.advisorKoskelainen, Tiina
dc.contributor.advisorLuoma, Eetu
dc.contributor.authorJuppi, Katri
dc.contributor.authorKallioinen, Janina
dc.date.accessioned2019-05-23T06:13:24Z
dc.date.available2019-05-23T06:13:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/64130
dc.description.abstractDigitaalinen markkinointi (Digital Marketing) on universaali aihe, joka kehittyy jatkuvasti. Tästä syystä se myös pysyy organisaatioita kiinnostavana aiheena. Aiheen kiinnostavuutta lisää myös se, että digitaalisen markkinoinnin määritelmä on moninainen, jonka vuoksi sen onnistunut tekeminen vaatii termin syvällistä ymmärrystä. Digitaalisen markkinoinnin tekemiseen syntyy jatkuvasti uusia työkaluja, viitekehyksiä sekä alustoja sen toteuttamiseen. Tämä aiheuttaa haasteita organisaatioiden markkinoijille, sillä heidän tulisi osata valita sopivat tuotteet ja palvelut oman organisaationsa tarpeisiin. Tutkimus aloitettiin siitä lähtökohdasta, että kirjallisuudesta ei löydy pienelle organisaatiolle sopivaa digitaalisen markkinoinnin viitekehystä. Tällaisen viitekehyksen luominen asetettiin tutkimuksen tavoitteeksi. Tutkimuksessa haluttiin myös testata viitekehystä toimeksiantajaorganisaation kontekstissa. Tutkimus toteutettiin suunnittelutieteellisenä tutkimuksena ja siinä noudatettiin suunnittelutieteellisen tutkimuksen prosessimallia (DSRM). Prosessimalliin kuuluu artefaktin luominen, joka oli tässä tutkimuksessa digitaalisen markkinoinnin viitekehys. Luotu viitekehys oli myös tutkimuksen päätutkimustulos. Kokonaisuudessaan viitekehys arvioitiin käytännön testauksen pohjalta toimivaksi ja toimeksiantaja sai viitekehyksen pohjalta arvokasta tietoa omasta digitaalisesta markkinoinnistaan. Tieteen näkökulmasta tutkimus on merkittävä, koska tällaista pienelle organisaatiolle suunniteltua digitaalisen markkinoinnin viitekehystä ei vielä ole. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että jokaisen organisaation tulee pohtia omat markkinointitoimenpiteensä itse, eikä yhtä oikeaa keinoa ole. Viitekehyksen myötä digitaalista markkinointia voidaan kuitenkin tehdä systemaattisesti ja huomioida peruselementit, joita onnistunut digitaalinen markkinointi vaatii.fi
dc.description.abstractDigital marketing is a universal topic, that evolves rapidly. This means that the topic stays as an interesting topic among different organizations. The definition of digital marketing is complex. To market successfully in a digital world, the term must be understood thoroughly. There are constantly emerging new tools, frameworks and platforms for digital marketing. This creates challenges for marketers, as they should know how to select the most appropriate services for their own companies from multiple choices. The start assumption of this study was the assumption that there is not yet a competitive solution for executing successful digital marketing – or at least the knowledge has not been gathered together. The objective of the research was to create a digital marketing framework that suits for smaller organizations. The digital marketing framework was also tested in the customer organization. The research was conducted as a design science study, and the study followed design science research model. This process model includes creating an artifact, and in this research the artifact was the digital marketing framework. The created framework was the main result of this research. The framework was evaluated to be functioning in practice and the customer organization received valuable knowledge about its digital marketing. This research is also significant for science, because there is not a digital marketing framework that is suitable specifically for smaller organizations. As a conclusion, every organization should define their own marketing activities and there is not one single rule how to do digital marketing. Still, digital marketing can be executed systematically by following this framework.en
dc.format.extent95
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherviitekehys
dc.subject.otherdigitaalisen markkinoinnin onnistuminen
dc.subject.othersuunnittelutieteellinen tutkimus
dc.titleOnnistuneen digitaalisen markkinoinnin viitekehys : case: Kirjakaari Oy
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201905232742
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysostrategiat
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record