Editorial : The dark and the light side of gaming
Reer, F., Siitonen, M., & De La Hera, T. (2024). Editorial : The dark and the light side of gaming. Frontiers in Psychology, 14, Article 1349479. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1349479
Julkaistu sarjassa
Frontiers in PsychologyPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Reer, Siitonen and De La Hera
Julkaisija
Frontiers Media SAISSN Hae Julkaisufoorumista
1664-1078Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/197919986
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
The author(s) declare that no financial support was received for the research, authorship, and/or publication of this article.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Eight types of video game experience
Vahlo, Jukka; Tuuri, Kai (Elsevier, 2025)The study of game experience is a well-established area within game research, supported by numerous models. These models, while valuable, often focus on analyzing game experiences within specific contexts rather than ... -
Nostalgian vaikutus pelaajakokemukseen ja pelaajan hyvinvointiin
Oksanen, Eveliina (2023)Tutkimuksessa tutkitaan nostalgian vaikutusta pelaajakokemukseen sekä pelaajan hyvinvointiin. Erityisesti Bowman ja Wulf ovat tutkineet aihetta useamman vuoden ajan. Nostalgialla on todettu olevan positiivista vaikutusta ... -
Videopelien väkivaltaisuus ja sen vaikutukset
Oksanen, Niko (2022)Tämä kandidaatintutkielma pyrkii selvittämään väkivaltaisten videopelien negatiivisia vaikutuksia pelaajaan. Aihetta on tutkittu paljon, mutta yksimielisyyttä siitä ei tutkijoiden keskuudessa ole saavutettu. Tässä tutkielmassa ... -
Computer game as a pragmatic concept : ideas, meanings, and culture
Karhulahti, Veli-Matti (Sage Publications, 2020)This article discusses the ‘computer game’ as a pragmatic concept. A dual nature of the computer game as both a pragmatic idea and a pragmatic meaning is introduced. Practical meanings of the computer game correspond with ... -
Social interaction in online multiplayer communities
Siitonen, Marko (University of Jyväskylä, 2007)Verkkopelit synnyttävät pysyviä vuorovaikutussuhteita Monen pelaajan verkkopelit tyypillisesti joko rohkaisevat pelaajien välistä vuorovaikutusta tai suorastaan vaativat sitä. Pelissä etenemisen vaatimuksena saattaa olla ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.