dc.contributor.author | Lerkkanen, Marja-Kristiina | |
dc.contributor.author | Salminen, Jenni | |
dc.contributor.author | Pakarinen, Eija | |
dc.date.accessioned | 2019-05-08T11:25:36Z | |
dc.date.available | 2019-05-08T11:25:36Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Lerkkanen, M.-K., Salminen, J., & Pakarinen, E. (2018). Varhaislapsuuden lukuhetket tukevat lukutaitoa. <i>Onnimanni</i>, <i>2018</i>(1-2), 20-26. | |
dc.identifier.other | CONVID_28893461 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63836 | |
dc.description.abstract | Suomalaiset vanhemmat arvostavat luk
emista
. He myös
mielellään
vahvistavat
lastensa
kiinnostusta
lukemis
ta kohtaan
tietoisesti
ja
tiedostamattaan
jo paljon ennen
varsinaista
koulun alk
ua
. Lapselle voidaan
esimerkiksi
lukea iltasatua ääneen, käydä
yhdessä
kirjastossa,
ostaa la
sten
kirjoja tai tilata lastenlehtiä luettavaksi.
Näin
pieni lapsi altistuu ko
tona
kielellisille virikkeille ja tutustuu tekstin käytäntöihin ja periaatteisiin
varhaislapsuudessa
. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Lastenkirjainstituutti | |
dc.relation.ispartofseries | Onnimanni | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | varhaislapsuus | fi |
dc.subject.other | lapsuus | fi |
dc.subject.other | lukeminen | fi |
dc.subject.other | lukutaito | fi |
dc.title | Varhaislapsuuden lukuhetket tukevat lukutaitoa | |
dc.type | magazine article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201905082442 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Varhaiskasvatus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | en |
dc.contributor.oppiaine | Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Early Childhood Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2019-05-08T06:15:16Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/43KC-T6DC | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 20-26 | |
dc.relation.issn | 0782-1387 | |
dc.relation.numberinseries | 1-2 | |
dc.relation.volume | 2018 | |
dc.type.version | acceptedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2018 kirjoittajat ja Lastenkirjainstituutti | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.subject.yso | varhaislapsuus | |
dc.subject.yso | lapsuus | |
dc.subject.yso | lukutaito | |
dc.subject.yso | lukeminen | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p18627 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p13735 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11405 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11406 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.dataset | https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77741 | |
datacite.isSupplementedBy.doi | 10.17011/jyx/dataset/77741 | |
datacite.isSupplementedBy | Lerkkanen, Marja-Kristiina, Pakarinen, Eija (2021). Teacher and Student Stress and Interaction in Classroom (TESSI). V. 31.7.2021. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77741. <a href="http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845">https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845</a> | |
dc.type.okm | D1 | |