Show simple item record

dc.contributor.authorLerkkanen, Marja-Kristiina
dc.contributor.authorSalminen, Jenni
dc.contributor.authorPakarinen, Eija
dc.date.accessioned2019-05-08T11:25:36Z
dc.date.available2019-05-08T11:25:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationLerkkanen, M.-K., Salminen, J., & Pakarinen, E. (2018). Varhaislapsuuden lukuhetket tukevat lukutaitoa. <i>Onnimanni</i>, <i>2018</i>(1-2), 20-26.
dc.identifier.otherCONVID_28893461
dc.identifier.otherTUTKAID_80495
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/63836
dc.description.abstractSuomalaiset vanhemmat arvostavat luk emista . He myös mielellään vahvistavat lastensa kiinnostusta lukemis ta kohtaan tietoisesti ja tiedostamattaan jo paljon ennen varsinaista koulun alk ua . Lapselle voidaan esimerkiksi lukea iltasatua ääneen, käydä yhdessä kirjastossa, ostaa la sten kirjoja tai tilata lastenlehtiä luettavaksi. Näin pieni lapsi altistuu ko tona kielellisille virikkeille ja tutustuu tekstin käytäntöihin ja periaatteisiin varhaislapsuudessa .fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherLastenkirjainstituutti
dc.relation.ispartofseriesOnnimanni
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.othervarhaislapsuusfi
dc.subject.otherlapsuusfi
dc.subject.otherlukeminenfi
dc.subject.otherlukutaitofi
dc.titleVarhaislapsuuden lukuhetket tukevat lukutaitoa
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201905082442
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiafi
dc.contributor.oppiaineKasvatustiedefi
dc.contributor.oppiaineVarhaiskasvatusfi
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiaen
dc.contributor.oppiaineEducationen
dc.contributor.oppiaineEarly Childhood Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2019-05-08T06:15:16Z
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.format.pagerange20-26
dc.relation.issn0782-1387
dc.relation.numberinseries1-2
dc.relation.volume2018
dc.type.versionacceptedVersion
dc.rights.copyright© 2018 kirjoittajat ja Lastenkirjainstituutti
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysovarhaislapsuus
dc.subject.ysolapsuus
dc.subject.ysolukutaito
dc.subject.ysolukeminen
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p18627
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13735
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11405
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11406
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.datasethttps://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77741
datacite.isSupplementedBy.doi10.17011/jyx/dataset/77741
datacite.isSupplementedByLerkkanen, Marja-Kristiina, Pakarinen, Eija (2021). Teacher and Student Stress and Interaction in Classroom (TESSI). V. 31.7.2021. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77741. <a href="http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845">https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845</a>


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright