Identifying Critical Determinants of ‘Digital Customer Services’ Usage : An Exploratory Study
Shaikh, A. A. (2019). Identifying Critical Determinants of ‘Digital Customer Services’ Usage : An Exploratory Study. In F. J. Martínez-López, J. C. Gázquez-Abad, & A. Roggeveen (Eds.), NB&PL 2019: Advances in National Brand and Private Label Marketing, Sixth International Conference (pp. 190-196). Springer. Springer Proceedings in Business and Economics. https://doi.org/10.1007/978-3-030-18911-2_24
Julkaistu sarjassa
Springer Proceedings in Business and EconomicsTekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Springer Nature Switzerland AG 2019
Digital technology has reinvented retail business as well as commerce. This study aims to examine consumers’ perception and usage of digital customer services (DCS) and investigate three significant post-adoption and marketing consequences: simplicity, awareness, and usefulness. Using a purposeful sampling technique, 10 semi-structured, in-depth interviews were conducted with banking customers in Finland in January 2019. The research findings suggest that simplicity regarding DCS occupies a key position in their prolonged use, while awareness and usability are also important. This study offers some valuable theoretical and managerial implications and suggests an agenda for future research.
Julkaisija
SpringerEmojulkaisun ISBN
978-3-030-18910-5Konferenssi
International Conference on Advances in National Brand and Private Label MarketingKuuluu julkaisuun
NB&PL 2019: Advances in National Brand and Private Label Marketing, Sixth International ConferenceISSN Hae Julkaisufoorumista
2198-7246Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/30607376
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1340]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Haes tyttö joku osaava paikalle": customer incivility at work : a qualitative study of customer service employees' accounts
Lohilahti, Ella (2021)Epäasiallisen asiakaskäyttäytymisen voidaan ajatella olevan maailmanlaajuinen ongelma (Sliter & Jones, 2016, s. 208). Monet tutkijat (Grandey et al., 2007; Wilson & Holmwall, 2013; ja LeBlanc & Kelloway, 2002) väittävät, ... -
Intercultural customer service encounters : a behavioral study of satisfactory and unsatisfactory service outcomes
Penttilä, Jaana (2012)Ulkomaalaistaustaisten asukkaiden ja turistien määrä Suomessa on kasvanut huomattavasti viime vuosien aikana. Yritysten resurssien ohjaaminen tämän alati kasvavan ja ostovoimaisen asiakaskunnan tarpeiden huomioimiseen voisi ... -
Asiakas palvelun asiantuntijana – Ajankohtaisia tutkimuksia asiakkaan roolista palveluiden tuotannossa (Dunkel, W. & Kleemann, F. (2013) Customers at Work. New Perspectives on Interactive Service Work)
Danaj, Sonila; Mustosmäki, Armi (Työelämän tutkimusyhdistys ry., 2014)Kirja-arvostelu: Dunkel, W. & Kleemann, F. (2013) Customers at Work. New Perspectives on Interactive Service Work. Basingstoke/New York: Palgrave Macmillan. 257s. -
When Customer base is not loyalty! : Differences in the Consumers' Appraisal of Performance of Mobile Telecommunications Service Providers in Port Harcourt
Ukpabi, Dandison; Karjaluoto, Heikki; Ikaba, Victoria; Piabari, Nordum (Rivers State University, 2017)Reports from both local and international telecommunications agencies attest that Nigerian telecommunications industry is the fastest growing in Africa and one of the fastest growing in the world. Currently, the sector ... -
The effects of social media customer service on brand love
Ojanperä, Matias (2020)Sosiaalinen media on muuttanut kuluttajien ja brändien välistä vuorovaikutusta. Kuluttaja voi tavoittaa brändin sosiaalisen median kanavissa helposti ja julkisesti – palvelusta tai tuotteesta annettu palaute on julkista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.