Kunnia työn sankareille! : arviointitutkimusten arki on arkista
Nissinen, K., & Rautopuro, J. Kunnia työn sankareille! : arviointitutkimusten arki on arkista. Ruusupuiston kärkiuutiset, (2). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2019/2
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston kärkiuutisetPäivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2019.
Kansainvälisten arviointitutkimusten menestyksellinen
toteuttaminen edellyttää ammattitaitoa niin tutkimuksen
suunnittelussa, valmistelussa kuin kerätyn aineiston käsittelyssä.
Joskus – varsinkin kun PISA-tulokset julkistetaan – kuitenkin
tuntuu, että suuren työn tuloksena saadaan vain hetken kestäviä
mediatapahtumia, jotka keskittyvät Suomen kansainvälisen
rankingin ympärille. Mediatapahtumien keskipisteenä ovat
lähinnä raportin laatineet tutkijat ja heidän työtään
kommentoivat poliitikot. Harva tietää, millaisen ponnistelun
tuloksena tällaiset tutkimukset syntyvät. Tämä artikkeli valottaa
sitä arkista tiimityötä, jota tutkimusten toteutuminen edellyttää.
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoAsiasanat
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2019/2Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/29000469
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Arviointitutkimus työvoimapoliittisen nuorten ohjaavan koulutuksen välittömästä vaikuttavuudesta - sidosryhmäperusteinen näkökulma
Hannula, Virpi (2014)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli arvioida erään keväällä 2006 toteutetun työvoimapoliittisen nuorten ohjaavan koulutuksen opiskelijoille seurannutta välitöntä vaikuttavuutta eri sidosryhmien näkökulmasta. Koulutuksen ... -
Sosiaalityön ammatillisen lisensiaatinkoulutuksen arviointitutkimus
Hietamäki, Johanna; Kantola, Heli; Mäntysaari, Mikko (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Rater uncertainty and its impact on the quality of assessment in the official language examination, the National Certificates of Language Proficiency (YKI): research dataset
Honko, Mari; Neittaanmäki, Reeta; Huhta, Ari; Jarvis, Scott (University of Jyväskylä, 2023)Tutkimuksessa tarkastellaan kielitaidon arvioijien kokemaa epävarmuutta sekä epävarmuuden vaikutusta arvioinnin laatuun Yleisissä kielitutkinnoissa (YKI). Aineisto kerättiin vuosina 2021-2022. Tutkimukseen osallistui ... -
Jyväskylän yliopiston henkilöstön pedagogisten koulutusten (YPE, TACE, APO) arviointi ja kehittämismahdollisuudet : arvioinnin loppuraportti
Kärkkäinen, Katarzyna; Jääskelä, Päivikki; Tynjälä, Päivi; Saarinen, Taina (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2021)Jyväskylän yliopiston koulutusneuvosto hyväksyi 22.4.2020 henkilöstön pedagogisten koulutusten kehittämiskohteet ja toimenpiteet. Vararehtorin Marja-Leena Laakson päätöksellä 24.8.2020 Koulutuksen tutkimuslaitos otti vastaan ... -
Assessment designs of instructional labs : A literature review and a design model
Ketonen, Laura; Lehtinen, Antti; Koskinen, Pekka (American Physical Society, 2023)[This paper is part of the Focused Collection on Instructional labs: Improving traditions and new directions.] In recent years, physics instructional labs have been under considerable research and development. However, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.