Editorial
Granfeldt, J., Bardel, C., Erickson, G., Sayehli, S., Ågren, M. & Österberg, R. (2019). Editorial. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (1), 1-5. Retrieved from http://apples.jyu.fi/issue/view/29
Published in
Apples : Journal of Applied Language StudiesAuthors
Date
2019Copyright
© Authors, 2019
Publisher
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Search the Publication Forum
1457-9863Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The context of second foreign languages in Swedish secondary schools : results of a questionnaire to school leaders
Granfeldt, Jonas; Sayehli, Susan; Ågren, Malin (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)This article reports the results of a survey focusing on the educational context of second foreign languages (SFL) to which 147 Swedish secondary school leaders responded. The study aims to provide a picture of how SFLs ... -
Learning, teaching and assessment of second foreign languages in Swedish lower secondary school – dilemmas and prospects
Bardel, Camilla; Erickson, Gudrun; Österberg, Rakel (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)This paper presents an overview of second foreign language (SFL) education in Sweden, especially at lower secondary level. It offers a survey of the historical development of the study of other languages than English as ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Mitä oppilaat pitävät varhaisesta A1-kielen opetuksesta ja millainen käsitys heillä on omasta osaamisestaan?
Mård-Miettinen, Karita; Huhta, Ari; Peltoniemi, Annika; Hansell, Katri (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Vuoden 2020 alusta kieltenopiskelu on aloitettu Suomessa vuosiluokalla 1. Opetussuunnitelman perusteissa korostetaan, että opetuksen tulee olla ikätasolle sopivaa ja herättää myönteinen asenne kielenoppimiseen sekä vahvistaa ... -
“How are you, siihen me sanotaan I’m fine” : tapaustutkimus oppilaiden ja kielenopettajan käsityksistä kielestä ja kielen oppimisesta varhaisen englannin opetuksen kontekstissa
Mård-Miettinen, Karita; Pitkänen-Huhta, Anne (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Vuonna 2020 Suomessa käynnistettiin uudenlaisen pohjan luominen kielen oppimisen jatkumolle, kun ensimmäisen vieraan tai toisen kotimaisen kielen aloitus varhennettiin ensimmäiselle vuosiluokalle. Tutkimus on osoittanut, ...