Editorial
Granfeldt, J., Bardel, C., Erickson, G., Sayehli, S., Ågren, M. & Österberg, R. (2019). Editorial. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (1), 1-5. Retrieved from http://apples.jyu.fi/issue/view/29
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© Authors, 2019
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The context of second foreign languages in Swedish secondary schools : results of a questionnaire to school leaders
Granfeldt, Jonas; Sayehli, Susan; Ågren, Malin (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)This article reports the results of a survey focusing on the educational context of second foreign languages (SFL) to which 147 Swedish secondary school leaders responded. The study aims to provide a picture of how SFLs ... -
Foreign language anxiety toward the English language among Finnish primary school third and fourth grade students
Pulkkinen, Ella (2024)Kun ahdistus vierasta kieltä kohtaan tulee esiin oppimistilanteissa, puhutaan ilmiöstä nimeltä vieraan kielen kieliahdistus. Kieliahdistus ilmenee jokaisella oppijalla yksilöllisesti, mutta aiemmat tutkimukset aiheesta ... -
Learning, teaching and assessment of second foreign languages in Swedish lower secondary school – dilemmas and prospects
Bardel, Camilla; Erickson, Gudrun; Österberg, Rakel (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)This paper presents an overview of second foreign language (SFL) education in Sweden, especially at lower secondary level. It offers a survey of the historical development of the study of other languages than English as ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Mitä oppilaat pitävät varhaisesta A1-kielen opetuksesta ja millainen käsitys heillä on omasta osaamisestaan?
Mård-Miettinen, Karita; Huhta, Ari; Peltoniemi, Annika; Hansell, Katri (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Vuoden 2020 alusta kieltenopiskelu on aloitettu Suomessa vuosiluokalla 1. Opetussuunnitelman perusteissa korostetaan, että opetuksen tulee olla ikätasolle sopivaa ja herättää myönteinen asenne kielenoppimiseen sekä vahvistaa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.