Editorial
Granfeldt, J., Bardel, C., Erickson, G., Sayehli, S., Ågren, M. & Österberg, R. (2019). Editorial. Apples : Journal of Applied Language Studies, 13 (1), 1-5. Retrieved from http://apples.jyu.fi/issue/view/29
Published in
Apples : Journal of Applied Language StudiesAuthors
Date
2019Copyright
© Authors, 2019
Publisher
University of Jyväskylä, Centre for Applied Language StudiesISSN Search the Publication Forum
1457-9863Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The context of second foreign languages in Swedish secondary schools : results of a questionnaire to school leaders
Granfeldt, Jonas; Sayehli, Susan; Ågren, Malin (University of Jyväskylä, Centre for Applied Language Studies, 2019)This article reports the results of a survey focusing on the educational context of second foreign languages (SFL) to which 147 Swedish secondary school leaders responded. The study aims to provide a picture of how SFLs ... -
Learning, teaching and assessment of second foreign languages in Swedish lower secondary school – dilemmas and prospects
Bardel, Camilla; Erickson, Gudrun; Österberg, Rakel (University of Jyväskylä, Centre for Applied Language Studies, 2019)This paper presents an overview of second foreign language (SFL) education in Sweden, especially at lower secondary level. It offers a survey of the historical development of the study of other languages than English as ... -
“How are you, siihen me sanotaan I’m fine” : tapaustutkimus oppilaiden ja kielenopettajan käsityksistä kielestä ja kielen oppimisesta varhaisen englannin opetuksen kontekstissa
Mård-Miettinen, Karita; Pitkänen-Huhta, Anne (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Vuonna 2020 Suomessa käynnistettiin uudenlaisen pohjan luominen kielen oppimisen jatkumolle, kun ensimmäisen vieraan tai toisen kotimaisen kielen aloitus varhennettiin ensimmäiselle vuosiluokalle. Tutkimus on osoittanut, ... -
Mitä oppilaat pitävät varhaisesta A1-kielen opetuksesta ja millainen käsitys heillä on omasta osaamisestaan?
Mård-Miettinen, Karita; Huhta, Ari; Peltoniemi, Annika; Hansell, Katri (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Vuoden 2020 alusta kieltenopiskelu on aloitettu Suomessa vuosiluokalla 1. Opetussuunnitelman perusteissa korostetaan, että opetuksen tulee olla ikätasolle sopivaa ja herättää myönteinen asenne kielenoppimiseen sekä vahvistaa ... -
Lärarnas uppfattningar av att inleda undervisningen i A1-språk i årskurs 1
Hansell, Katri; Peltoniemi, Annika; Mård-Miettinen, Karita; Huhta, Ari (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura; Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, 2022)Since 2020, the teaching of the A1 language starts in grade 1. In order to study the shift to an earlier start to the teaching of the A1 language, a survey of the teaching of A1 languages in grade 1 was carried out with ...